طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

هیچ چیز کم نیست!

... 

دیدنی ها کم نیست 

من وتو کم دیدیم

خواندنی ها کم نیست

من و تو کم خواندیم

من و تو ساده ترین شعر سرودن را در معبر باد

با دهانی بسته واماندیم

من وتو کم بودیم

من وتو در میدانها اینک اندازه ی ما می خوانیم

ما به اندازه ی ما می بینیم

ما به اندازه ی ما می چینیم

ما به اندازه ی ما می گوییم

ما به اندازه ی ما می روییم

گفتنی ها کم نیست.. . . .  

(م.امید)


پ.ن: گاهی عمل کردن به اون حرف هایی که می زنیم هم بد نیست!.. امتحان کن!

نظرات 23 + ارسال نظر
فرشته دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:15 ب.ظ http://freshblog.blogsky.com

شعر ساده و عکس با معنا بود ... ممنون

تشکر بانو :)

محسن سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:14 ق.ظ http://after23.blogsky.com

گاهی خیلی سعی می کنم. تا یک حدودایی هم موفق می شم. میدونی بدی قضیه اینه که تا به امروز که خودمو شناختم حداقل همیشه پشت در سالن این امتحان بودم و همیشه دل مشغولی و دلهره این امتحان رو داشته ام. تقلب هم همشه توی جیبم بوده گاهی هم داخل سالن رفته ام. خیلی وقتا هم نه. میدونی دوستای ناباب میگفتن بی خیال بیا بریم بگردیم. فوقش واحدو می افتیم. ترم بعد. منم که پینوکیو.

...
ساده: نتونستم هنوز!
نمی خوام! نمی خوام تقلبی کاغذ نوشته نمی دونم این جور چیزها با خودمم ببرم سر جلسه!
من چند بار تو چند آزمون مهم افتادم..ترم رو هم مشروط شدم!
ولی نمی دونم چرا هنوز نمی تونم.. نه بهتره بگم نمی خوام و نمیشه که این درس ها رو پاس کنم!
حتی با این حال که واسه مشروط ها شرط می ذارن!
کمتر واحد بردار.. همه رو پاس کن!
ولی من تو همون چند تا هم موندم!
چرا ؟؟

گاهی اوقات احساس پوچی می کنم!
ولی خوب نه همیشه.. . . . :|

اون آیینه ا.بامداد رو هنوز پیدا نکردم تا ابدیتی ازش بسازم!

شهرزاد سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:27 ق.ظ http://se-pi-dar.blogsky.com

دیدنی ها کم نیست،
من و تو کم دیدیم
بی سبب از پاییز،
جای میلاد اقاقی ها را پرسیدیم
چیدنی ها کم نیست،
من و تو کم چیدیم
وقت گل دادن عشق
روی دار قالی
بی سبب حتی
پرتاب گل سرخی را ترسیدیم...
خیلی قشنگه این شعر
نمی دونم با صدای فرهاد شنیدیش یا نه

..
متاسفانه نسخه اون رو خودم ندارم. اما خوب چندین باری خودم اون رو گوش دادم.
بسیار زیبا بود.
اگه اشتباه نکنم و وب یادم باشه تو یه کنسرت دیدم که اونم با صدای زیبای پیانو بود ؟؟
نمی دونم درست یادم نمی یاد ؟

شهرزاد جمعه 1 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ http://se-pi-dar.blogsky.com

چند شب پیش یه خبری دیدم و خوندم در مورد بازسازی مقبره ی کوروش نمی دونم چقدر راست باشه ولی کاملن داشت نحوه ی بازسازی و کارهای انجام شده رو توضیح میداد. نمی دونم چیزی در موردش شنیدی یا نه

..
نمی دونم کجا این رو خوندی!
اگه اخبارت از خبرگذاری های ج.اسلامی بوده که کاملن برعکس هست!
من خودم چند ماهی میشه نرفتم آرامگاه اما همون دفعه آخر هم که رفته بودم اصلا اوضاع و احوال خوبی نبود.

اما خوب در مور سه ماه پیش:
تقریبا تو ضلع غربی خود آرامگاه به شدت گل و گیاه و نمی دونم هزار چیزه دیگه رشد کردن و مشخص هست که رطوبت داره کم کم به خاک اون اطراف می رسه..

همین چند مدت اخیر:
اگه در جریان باشی گروه ایتالیای که مرداد ماه روی پارسه کار می کردند رفتن و همون کسی باهاشون بوده و مثلن مراقب اوضاع و جاسوس رژیم بود! (جناب راهساز) حالا مسئولین بازسازی سقف آرامگاه رو بر عهده گرفته.

این طوری که من شنیدم و بچه ها برام تعریف کردن بعضی از سنگ های سقف رو برداشتن و جای اون سیمان و سنگ مرمتی گذاشتن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و اون وقت اسم این رو گذاشتن مرمت سقف چون قبلا آب میرفته توی مقبره !!

اما خوب این حکم مرگ رو واسه یه بنای تاریخی داره اونم به این عظمت..

از این جور کارها رو ج.اسلامی زیاد کرده حالا مجالش نیست وگرنه کارهایی که تو پارسه رو کردن رو به تفضیل بهت می گفتم و نشونت می دادم.

اما خوب اصلا روند ترمیم مقبره روند مناسبی نیست و شوربختانه یکی از همنوعان گرامی (حضور ذهن ندارم اسمش رو) از آلمان و از طرف یونسکو داره می یاد که کار مرمت رو در دست بگیره.

ولی در کل هیچی سر جاش نیست طبق معمول!

پوزش که طولانی شد..

+ سپاس..

جاوید ایران.
پاینده کوروش.

سپندار یار.. . .

فاطمه شنبه 2 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:31 ق.ظ http://www.mahekhamush.blogfa.com

سلام ..
عکس فوق العادست !
کسی رو نمی بینم که به حرفهایی که می زنه حتی فکر کنه .. آدم ها شعار دهنده های خوبی اند .. شعار های خوبی رو هم می دم .. حیف

برگشتم ..

درود!
سپاس بانو :)
این عکس رو خیلی وقت بود می خواستم بذارم اما خوب بنا به شرایط نوشته ها باید نوشته ای هم گیر می یاوردم دیگه!
توئ که می تونی!!
تو بکن !

این قدر نگو حیف.. شروع کن!

منتظرم باش!

سلی یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:50 ق.ظ

بله دیدنی ها کم نیس..
این ماییم که کم دیدیم !!
حالا فک کن کم میبینیم و این همه نق میزنیم و شاکی ایم !!

بفهمیم چه خبره دیگه هیچی...


عالی مثل همیشه..

...
عکس این قضیه هم صادقه!
ما اصلا چیزی نمی بینیم
نمی خوایم چیزی ببینیم بانو..

+ سپاس.. .

بنفشه یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ب.ظ http://ravieghese.mihanblog.com

سلام
خوبی؟
خواستم شخصا خدمت برسم و تشکر کنم بابت کامنت پر مهرت
اما درباره پستت:
ما چیزی نمیبینیم نمیچشیم و تجربه نمیکنیم چون ما هیچ وقت ما نبوده ما همیشه منه غلیط و خودبینانه و خودخواهانه بوده

درود
خواهش..
این چه حرفیه وظیفه بود :)
خوشم اومد از پاسخت.. همین الانه برای سلی این رو نوشتم!!

+ :)

شهرزاد یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:32 ب.ظ http://se-pi-dar.blogsky.com

ببخشید این همه دیر شد اومدنم دلم می خواست با حواس جمع سر یه فرصت مناسب راجع به پارسه حرف بزنیم. چند دفعه تا حالا مأموریت رفتم اونجا سر قضیه ی سیوند کلی سر و صدا بلند شد چون شرکتی که توش کار می کنم یه جورایی به قضیه مربوط می شد، از نزدیک شاهد اتفاقایی که افتاد بودم و خیلی هم دلم می سوخت از افتضاح کاری جناب راهساز و دور و بری‌هاش و بلایی که سر سقف آرامگاه آوردن و راه صد ساله رو یک شبه رفتن هم خبر دارم اون چیزی که من دیدم خبر داخلی بود و مربوط به مرمت یه دیواره بود احساس کردم درست داره توضیح می ده و یه کارایی کردن ولی چه فایده که
خانه از پای بست ویران است
خواجه دربند نقش ایوان است
می دونی روزبه جان من اصلن نمی فهمم این جور بناها چرا نباید تا به حال مسقف می شد تا از باد و بارون در امان بمونه از خیلی چیزای دیگه هم سر در نمیارم هر چی هم اینجا بگیم و بنویسیم فایده نداره چون دلمون هم خنک نمی شه ببخش خیلی حرف زدم ممنون بهم سر میزنی

...
خواهش بانو :)
من هم منتظر بودم!
بچه ها که همین ۷ آبان رفته بودن واسه روز جهانی کوروش و نذاشته بودن برن تو آرامگاه بعدش روز ۱۲ ام که رفته بودن خبری نبود!
نمی دونم من اخباری ندارم در این مورد اگه خبری پیدا کردم میگم برات.

در مورد اون سقف هم بابا دلت خوشه!!
تو زادگاه مادر بزرگم! چهارمین شهر هخامنشیان (لیدوما) رو پیدا کردن نمی دونم چیزی شنیدی یا نه؟ عکس هاش رو دارم می خوای بذارم برات؟
فوق العاده استثنایی وزیباست نزدیک یه سالی استرالیایی ها و یونیسف روش داشت کار می کرد ولی وقتی سپردن به آقایون ولش کردن تازه گل ریختن روش (زیر سطح زمین بود شهرش) و گفتن برای اینکه تحقیقات رو دوباره از سر بگیرن بودجه ندارن!!

من خود عکس های زیادی از اونجا گرفتم و هر چند مدت یه بار که میرم هم یه سری اون اطراف می زنم!
همون نزدیکی ها هم آرامگاه آریوبرزن هست (به گفته ای البته) که اونم همین جور مونده!

بانو تو کجایی! من کجام! ما کجاییم!؟ دارن ما رو به ناکجاآباد می برن تو حرف از سقف برای آثار باستانی مون می زنی!

سپاس از وقتی که گذاشتی :۹

جاوید ایران.
پاینده کوروش.

سپندار یار.. ..

شهرزاد دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ب.ظ http://se-pi-dar.blogsky.com

یه چیزایی در موردش خوندم ولی می دونم اطلاعات تو خیلی از من کامل تره ای میلم رو برات گذاشتم ممنون می شم عکسها رو و اگه سایت به خصوصی رو می شناسی بهم معرفی کنی.

حتما..
فعلا درگیر امتحانات میان ترم هستم
تموم شدن حتما برات چند تایی رو می فرستم :)
سایت خصوصی هم گالری عکس سیستم خودم هست :دی

آرش چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ق.ظ http://www.sarosedaiesokut.blogfa.com

_____& __________
_____&&& &&&___ من
____&&&&&&___آپم
___&&&*&&**_بدو
______**&&**__بیا
_______**&&**__منتظرتمااااااااااااا
________**&&**____
_______ __$$&$$$_______________$&$$$
______$$&&1111$$$&&_________ &&1111$$&&
___$$&&111111111$$$&&____&&1111111111$$&&
___$&1111111111111$$&&__&&111111111111$$$&
__$&1111111111111111$$&&111111111111111$$$&
__$&111111111$$$$1111$$1111$$$$111111111$$$&
_$$11111111$$$$$$$$$1111$$$$$$$$$1111111$$$&
_$$11111111$$$$$$$$$$1$$$$$$$$$$$11111111$$&
_$$11111111$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$111111111$&
__$111111111$$$$$___*****__$$$$$111111111$$&
__$&1111111111$$$$$$$$$$$$$$$$11111111111$&
___$111111111111$$$$$$$$$$$$111111111111$&
____&11111111111111$$$$$$111111111111111&
_ ____&11111111111111$$11111111&&111$$&&
____ __&&1111111111111111111111&&11$&&
______ __&&111111111111111111111&&1&
_________ _&&11111111111111111$&_&&
__________ ___&&111111111111$$&___&&
__________ ______&&&1111111$&______&&&_&*
____________________&&&111& _____&&&&*
______________________&&&&&$ _______ &*

:)

فاطمه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:00 ق.ظ http://www.mahekhamush.blogfa.com

توضیح بیشتر راجع به کامنتت می دی یا باید تو سر در گمی بمونم ؟!

..
متاسفانه از توضیح بیشتر معذوریم!
+ به من چه! تو هم مثل من بمون تو سردرگمی..

یادت می یاد که چی میگم هاا !!
تلافی!

فاطمه چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 01:16 ب.ظ http://www.mahekhamush.blogfa.com

بله یادم هست !
باشه ..

صمیمانه از همکاری شما متشکرم .
فقط تو نوشتن ؟ یعنی اینم یه شعاره ؟!!

:)

نه کی گفته یه شعاره!
من این وسط کشک بادمجون تحویل نمی دم که پی نوشتم رو هم غالب بر همین شعار نوشتم دیگه!
ما می خوایم مرد عمل شیم :دی

سلی چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 02:53 ب.ظ

روزبه دلم بدجوری برا بچه ها تنگیده..
یهو هاا..اینجا من رو سیستمم..یادم میافته روز های خونه ی ما رو...
خیلی روزای قشنگی بود نه..
در ضمن بانو هم خودتی :دی :دی

فعلا.
بازم میام سراغ وبلاگ دوست داشتنی ام..

...
منم همین طور!
آره روزهای به یادماندی ای داشتین با هم! هنوزم شمه ای از اون روزا هست..
نذار تموم بشه!
چشم دیگه بهت نمی گم..

سپاس خلنومی :)
خوشحالم که دوست داری اینجا رو!

مرجان چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 ب.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
عالی بود .... واقعا گاهی عمل کردن با حرفهامون بد نبست ....
برات بهترینهارو اروز میکنم .... راستی گل یخ هم به روز شد ....
جاویدان باشی

درود..
خواهش..
خوبه :)
حتما..
منتظر باشین.. . .

سلی پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:51 ب.ظ

ببین روزبه من خنگم یه کم..نفهمیدم چی میگی ؟:دی

جدی نگیرید خانم :دی
!!
بی خیال..

شهرزاد جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:06 ب.ظ

سلامم بر جناب بی معرفتیان:
خوبی؟؟
منو میشناسی که!!!!
شهرزادمممممم
چه نوشته ی جالب و البته پر ممغزی نوشتی...
انتخابت همیشه عالی و تکه....
خوبی؟؟؟سلامتی؟؟؟دنیا بر وفق مراده؟؟؟
برای بعضی از آدما حرف زدن آسونه موقع عمل ؛اجرا کردن اون عمل براشون سخته...
بیشتر انسانها این طورند اگر می تونستنتد عمل کنند که دنیا میشد بهشت....
فدای تو..
فعلا....

درود بانو.
من یا تو ؟؟
معلومه!

نه بابا! کجاش پر مغز هست ؟؟ تو به اینها میگی پر مغز (قه قه خنده!)

بهشت همین جاست کنار دست های تو.. حرکت به اون می رسی!

خدا نکنه..
خوشحالم باز اومدی :)

بدرود..

شهرزاد جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:42 ب.ظ

آپممممممم
اکتیو شدمم یهوییی...

حالا چرا می زنی؟؟!!
چشم اومدم..

شهرزاد شنبه 9 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:48 ب.ظ

هر نوشته ای برای خودش جای تعمل داره ....این از نظر من با نوع نوشته ی سادش ولی با معنی بود..از اون نظر پر مغز نگفتم....حلا ما رو ببین می خواستیم داداشمون رو تحویل بگیریماااااا
فعلا...

این نظر توست بانو..
تو هر چی دوست داری بگو من سنگ صبورم :دی هر چی تو بگی حله!
:دی..
پوزش.. هنوز وقت نکردم بیام پیشت میام..

ندا شنبه 9 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ب.ظ http://daftarezendegi.blogsky.com/

سلاممم خوبی ؟
امیدوارم خوب باشی
حقیقت همینه دیدنی ها کم نیست
من و تو کم دیدیم
اومدم حالی بپرسم و ببینم چه میکنی
برمیگردم مثل قدیما
کمی فرصت . همین
ــــــــــــــــــ
تااا دوباره ای نزدیک

به به !!
درود بانو..
خوشحالم که باز اینجا دیدمت..
سپاس از اینکه اومدی.. خیلی خوشحالم کردی :)
امیدوارم..
منتظرتم..

شهرزاد یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:04 ب.ظ http://se-pi-dar.blogsky.com

چه جالب اینجا یه شهرزاد دیگه هم هست از آشنایی با اون یکی شهرزادم خوشبختم. ممنون از آدرس عکسایی که گذاشتی عالی بود. امیدوارم زودتر از دست امتحانا راحت بشی و بتونی بیشتر بیایی.
راستی دو تا کتاب از دکتر خالقی چاپ شده البته اول اون ور آب بعد این ور آب (اگه اجانب این ور آبی بگذارن که بیاد!!) اسمشون ایرانیات و حماسه اگه مطلبی جایی پیدا کردی بی زحمت آدرسش رو به منم بده چون خدا رو شکر هر چی گشتم جز دو تا خبر نصفه نیمه چیزی پیدا نکردم.
بازم بابت عکسا ممنون

..
اتفاقن اون یکی شهرزاد بانو هم خیلی خوب می باشد مثل شما :دی
امتحانا همین امروز تموم شد رفت پی کارشون..
این هفته استراحت مطلق رو داریم هفته بعد هم شروع دوباره..

دکتر خالقی مطلق دیگه ؟ همون که شاهنامه چاپ جدید رو منتشر کرده دیگه ؟؟
من فقط همون شاهنامه رو ازش دارم و تنها چند مقاله کوچک در مورد شاهنامه٬ زن در شاهنامه و ایران در شاهنامه همین چند تا رو دیدم که اونم خیلی کوتاه بودن.

فعلن که مغز این حقیر قد نمیده برم تو این سو.. رفت خبرت می کنم!
چون من آدم سمجی ام همه چیز رو باید پیدا کنم..

جاوید ایران.

سیما سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:43 ب.ظ http://stripped.blogsky.com

عمل کردن به گفته ها سخترین کاریه که میشه کرد ... من به روزم و منتظر تو ...

خوب یه کار ساده تر وجود داره!
اونم کم حرف زدن هست ؟؟
این طور نیست؟

حتما..

دریا یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:05 ب.ظ http://khaleghezy.blogfa

خیلی قشنگه به منم یاد بده بهم سر بزن دوستم خوشحال میشم

چی رو یاد بدم؟؟!!

مینا چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:52 ب.ظ

عکس قشنگیست...
گاهی عمل کردن به حرفهایی که میزنیم خوبه .
ولی نه همیشه
بیشتر وقتا حرفهایی که میزنیم خیلی هم
خوب نیست...

نظر لطف شماست.
خوب یه اصل هست که همیشه قبل ازحرف زدن باید فکر کرد !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد