طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

دست شیطان

...  

      خسته از با خویش جنگیدن !!

                خسته ی سقاخانه و خانقاه و سراب..

                             خسته ی کویر و تازیانه و تحمیل..

                                          خسته خجلت از خود بردن هابیل..

      دیری ست که دم بر نیاوردم اما اکنون..

               هنگام ان است که از جگر فریادی بر آرام

                             که سرانجام 

اینک شیطان که بر من دست میگشاید .. . . . 

(ا.بامداد ۱۳۴۸) 

 


نظرات 31 + ارسال نظر
اشک های مسیح جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:13 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

مرگ تازه شروع زندگیست..

مرگ پایان خوش زندگی ست !!
پایان همه چیز.. . .

مریم جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ http://www.nirvanatrance.blogsky.com

چه عکس جانگدازی .


بیدار شو دل رویا باف من
بیدار شو .

آره شاید !!

بیداره.. بیدار.. . .

نسترن جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.nasami.blogfa.com

سلام
نوشته کوتاهی بود
اماخیلی توی فکر رفتم آخه معنتاش جالب بود
عکستونم خوب بو اما ....

نیلوفری باشیjavascript:void(0);

سلام
چرا توی فکر !! یعنی این چند خط از شاملو این قدر گنگ و سخت بود !!
اما چی ؟؟

+ ؟؟

ندا جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:08 ب.ظ

مَلول و خسته از تکرار شاید و اما و اگر
ولی ....
در چنبره‌ی تکراری‌ترِ مرگ افتادن چه سود؟؟؟؟
ـــــــــــ
خوبی؟

..
چه ع ج ب !!

مرگ می تونه خیلی ساده و قشنگ به همه چیز صورت خوشی بده.. به همه افکار معنا بده.. همه چیز رو جمع و جور کنه !!
تنها مرگه که می تونه این قدر قدرت داشته باشه..
حتی قدرتی بالاتر از عشق !!

تنها مرگ است که دروغ نمی گوید !!

میذره.. مهم نیست چطور.. مثل همیشه.. نه خوب نه بد !!

ساناز جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:52 ب.ظ http://khise-khis.blogsky.com

سلام حضرت عشق
نمی دونم چرا هر وقت میاید وبلاگ من یه تیکه بارم می کنی و میری. فکر نمی کنم همه ادمها مجبور باشن شبیه شما باشن اما احترام گذاشتن به اندیشه و حس دیگران جز وظایف ماست حتی اگر مخالف نظرات ما باشه.

فکر می کنم شما آدم سطحی بینی هستین وگرنه هر نوشته ای رو به حسهای آن چنانی نسبت نمی دادید. ذهن شماست که زیاد دچار بد بینی یا کج فهمی شده.

بی هیچ آرزوئی برای شما.

درود..
با احترام نظرتون رو همون جا تو وب خودتون جواب دادم..
فکر کنم اونجا هم بهتر باشه..

متاسفانه یا شوربختانه شما منظور من رو بد گرفتین !!

ذهن من خیلی وقته کج شده !!‌دوست هم ندارم صافش کنم !!
چون زیادی صاف شدن ذهن آدم رو به بیراهه می بره !!

من تو زندگی آرزویی ندارم..

کلمات لابلای انگشتان جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:33 ب.ظ http://www.kaghazesefiid.blogfa.com

مرگ ...!؟

مرگ را آنچنان دوست دارم که از نفس بیزارم ...هر روز روز مشتاق دیدارش می نشینم ....

اوهم..

نفس کشیدن هم خوبه.. لذت بخشه !! اما به اون شکل که بدونی واسه چی داری نفس می کشی..
دم و بازدم معنادار !!

من به انتظار هیچ چیزی نمی نشینم !! دوست هم ندارم این جور باشه..

اون باید خودش بیاد که نمی یاد !! حتی اونم از دست من فرار می کنه !!

می فهمی !!!!!

مرجان جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:30 ب.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست من
مرسی خبرم کردی
عالی بود مثل همیشه ...
با بهترین ارزوها ....
جاویدان باشی

سلام..
خواهش !!
فقظ همین !!

سیما جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:07 ب.ظ http://stripped.blogsky.com

خوشحالم که نوشتی و خوشحالم که خبرم کردی ...

من سالهاست که مرده ام.

خواهش..

ولی من زنده ام !! دارم نفس می کشم !!

ه ن و ز

سورنا جمعه 26 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام می کنم حضرت عشق!
مرگ:
هر چه است من از آن می ترسم..

درود..

تنها مرگ است که دروغ نمی گوید.. . !!

فاطمه شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:16 ق.ظ

لاجرم درود !!
(ر.ش به پاراگراف ۵ ام ٬ انتهای خط ۲ ام ٬ نوشته ۳۱ ام فروردین ۸۷ به نشانی تاریک خانه ی من )

فکر کنم حس جالبیه وقتی تصورت نسبت به مرگ سبک بشه و سبک بمونه ..
ترسناک تر از زندگی که نیست .. بهت قول می دم کثیف تر از احساسات هم نیست !تو که عمری با این ها سر کردی .. منتظرش باش .. سبک شو و آزاد و البته ر ه ا

شاید مخاطب اینها ترس از مرگ بود نه تو حضرت عشق ! اما یهو شد .. منم گفتمش ..

زوری شد این درود آره !!

میم مثل مرگ !!.. (ر.ش به همون!)

خیلی وقته که این جوری هستم این جوری بهتره !!‌افکارت هم منسجم تره !!

دقیقا.. موافقم.. یه جایی همین ا.بامداد همین احمد شاملو میگه : هرگز کسی این گونه فجیع به کشتن خود برنخواست..
که من به زندگی نشستم...

خیلی جالبه نه ؟؟!!

این ر ه ا هم شده داستانی دیگه !! اصلا این همه گسیخته شدن توسط من شده داستان !!

خوبه.. خوشم اومد..

امیر شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:46 ب.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

این نیز بگذرد !
فقط سعی کن یه مت بیخیالی طی کنی ! بیخیالی هم عالمی داره ها

چرا بگذره ؟؟
من اصلا دوست ندارم بگذره..

به قول یکی از دوستان! کثیف تر و بدتر از زندگی کردن نیست !!
هست ؟؟

من و تو هیچ تفاهمی تو این قضایا نداریم خانم امیر آقا :دی..

بهتر این رو بی خیال بشیم :دی

ساناز شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://khise-khis.blogsky.com

هستم تا بیشتر بشناسمت...

موافقم که دوست خوب باید حرفش رو بزنه حتی اگه تلخ باشه...

ممنونم و اگه بداخلاقی کردم معذرت می خوام.

:)

خواهش می کنم.. مهم نیست! این جور سو تفاهم ها پیش می یاد..

امیر یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:46 ق.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

به قول یکی از بهترین دوستام :
سخت نگیر ولی سخت زندگی کن .....

فقط امیدوارم یه روزی نیاد که داداش روزبه ما پشیمون بشه ....

فعلا ....

ببین من نه سخت می گیرم و نه سخت زندگی می کنم !!
دقیقا برعکس این امیر جان..

من خیلی ساده و آزاد دارم زندگی می کنم شاید به ظاهر و از دید عام زندگی بدی داشته باشم اما واقعا دارم لذت می برم.. یعنی این جور بگم بهت که این طور زندگی کردن رو بیشتر می پسندم خودم راحت ترم..

من نمی گم هیچ وقت پشیمون نمی شم اما من اصلا عادت ندارم و دوست ندارم به آینده فکر کنم..
چو فردا آید فکر فردا کنم !

الانم رو باید بسازم که دارم می سازم.. آینده هر چی اومد به درک !!‌همون موقع فکرش رو می کنم !!

:)

M_P یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:03 ق.ظ http://www.amaghejahanam.blogfa.com

شرمنده خداییش راست می گی من باید فارسی بنویسم ولی می دونی با نوت بوک سخته فارسی نوشتن . ولی حالا دیگه سعی خودمو می کنم . راستی خیلی قشنگ بود . می خوام با کمک هم ملتمونو از این خواب که نه کابوس وحشتناک بیدار کنیم . امیدوارم که بتونی بهم کمک کنی . درود بر تمدن هزار ملت . درود بر وارثان کوروش کبیر

خواهش می کنم..
همین جوری گفتم :)
درک می کنم..

به نظر من با کمک به همدیگه چیزی درست نمی شه !!‌هر که باید از خودش روع کنه تا بعد دست به دست هم بدیم..

به زودی زود یه سری کارها می خوام انجام بدم حتما اینجا مطلع میشین :)

سپنداریار.. . .

محسن یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:11 ب.ظ http://after23.blogsky.com

در آن دورانی که دیگر خیلی از آن دور شده ام شبی از شبهای شعر حضرت شاملو در دانشگاه در مقابل درخواست هایمان برای خواندن نازلی مقاومت بسیاری کرد تا اینکه گفت: اصلن حفظ نیستم. که یکی گفت من دارمش و دست به دست کاغذ را به دستش رساندند. و او نیز بزرگوارانه آن را خواند. و چرا بزرگوارانه که فردایش به جرم خواندن آن وی را برای چندمین بار دستگیر کردند. چرا که از او خواسته بودند نازلی را نخواند.
نه امروز که همان وقت هم حس کردم که ما چه ملت بیرحمی هستیم.

...
وقتی روز تو کودتای ۲۸ مرداد ملت ما صبح درود مصدق درود مصدق صدا می زنن و عصر همون روز مرگ بر مصدق رو سر میدن..

همینه دیگه !! این خاصیت ما شده گاهی اوقات که یه روزه یه نفر رو شاه و دیگری رو فقیر می کنیم !!

+ روزگار غریبی ست نازنین..
و عشق را کنار تیرک ِ راه بند
تازیانه می زنند............................... !!

.......... دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:22 ب.ظ

دیگه هرفی برای گفتن ندارم اوووومدم تا برای همیشه خداحافضی کنم اما....

چرا اونروز قطع کردی؟؟؟/به هر حال خدا حافظ
حضرت عشق ........

؟؟؟
کی قطع کردم ؟؟!!!!!!!!!

من ؟؟؟؟

سیماس دوشنبه 29 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ب.ظ http://stripped.blogsky.com

منتظرتم این بار از خودم ... شاید تا کمی نفس بکشم.

حتما..
این جور نوشتن ها آدم رو سبک می کنه !!

سلی سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:22 ب.ظ

مرگ هم میاد و میره !
من میترسم از مرگ !
همیش از پایان میترسم چه خوش چه بد

مرگ فقط یه بار میاد !!
این دیگه چی بود ؟؟‌ (میاد و میره ؟؟ مگه چرخه )

خوب تو ترسو هستی !!
واسه این از پایان می ترسی چون شجاعت و اعتماد به نفست رو از خودت پنهون می کنی !!

؟؟

مرجان سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
گل یخ اپیده منتظر هستم ...
با بهترین ارزوها برای تو دوست خوب ...
جاویدان باشی

سلام..
حتما..

ترکان-توکا چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:16 ق.ظ http://angelsisland.blogfa.com

ممنون که سر زدی
مطلب با مفهومی بود

موفق باشی

خواهش..
امیدوارم !!

هیچ کس چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:41 ب.ظ

برو کنار که من اومدم باز...D:
حضرت عشقو عشق است...
حال و احوال؟؟؟
ما رو نمیبینی خوشت هست...میدونم کنجکاوی داره....میگم باشه...
این مدت که نبودم .....بی خیال...وصفش نگفتنیه...ای روزگار....:|
بگذریم...میبینم که ما نبودیم یه تکونی دادی به خودت...نشون دادی که زنده ی هنوزم...خوبه ادامه بده
هنوزم میگم اون عکسرو جمش کن ...
>با این که حرف ما واست درو که نداره جناب< اما از ما گفتنو از تو نشنفتن
...
کاری باری؟؟؟
امضاء:فـــــــــــــــردا اگر ز راه نمی آمد
من تا ابـــــــــــــدکنار تو میماندم
(فروغ.ف)
دلتBAK

چرا کنار برم؟؟ وایمیسم!
ماجارای حضرت عشق هم وران و روزگار و احوال و حالی داشت و بود!

همین طوری.. نه بد نه خوب.. مثل همیشه :)
همون موقع هم نمی دیدم! نه نوشته ها رو میدیدم:دی
نه دیگه اصن کنجکاو نیستم! راستش رو بخوای برام مهم نیست..
به قولی منو سه نه نه (به من چه :دی)

تو که همیشه وصف داری و شکل و شمایل !
آره زنده ام !!‌به کوری چشم زندگی !!

اون عکس کاملا واقعی هست !! اتفاقا تو ایران هم گرفته شده و من عاشق اون هستم !!

خوش اومدی.. خوشحال !

از فروغ و این جور احساسات زنانه اش دل خوشی ندارم! بیشتر شعرهای و دست نوشته های درون گراشو دوست دارم!

چراغی بیاور.. ای دوست !!

سپنداریار.. . .

سلی چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ب.ظ

میاد و میره یعنی اینکه میییییییییاد و میرهههههه !فهمیدی ؟:دی
میترسم واسه اینکه نمیدونم قراره چه اتفاقایی برام پیش بیاد !!!

چه خوب که معنی شو گفتی !!
خوب هیچ کس نمی دونه این یکی رو !! من هم نمی دونم.. پیش گو که نیستم !
اتفاقا شیرینی و لذتش در همینه که نمی دونه آدم..

به قول هدایت که تو باید روز به روز با اون بیشتر آشناتر شی!:
.. تنها مرگ است که دروغ نمی گوید ..

امیر پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 01:43 ق.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

فکر کنم تو با خودت مشکل داشته باشی نه با مسلمونا ....
تو چیکار به حرف بقیه داری که چیجوری و از کجا میگن ! اگه کسی چیزی گفت که خوب بود و بدردت خورد یاد بگیر اگه نه بریز سطل آشغالی ساعت ۹ شب بیاد ببره !!! ;)
آخه بنده ی خدا من چی بهت بگم ؟؟؟ عزیز من خود مسلمونا هم با خودشون مشکل دارن چه برسه به غیرمسلمونش با مسلمون ! ....

در مورد اون حرف منکه داشتم باهات مزاح میکردم که گفتم خدا فرمود ....
هرچند که واقعا خدا اون حرفیو که گفتمو فرمودند ! آره من خودم مستقیما با گوش خودم از دهن خدا این حرفو شنیدم! باورش برات سخته ؟؟؟ ....
یه نگاه به قرآن بندازی میبینی که خدا چه حرفایی رو خودشون شخصاْ فرمودند ....
اشکالی نداره آدم تنها باشه. راههای رسیدن به خدا به تعداد آدمای روی زمینه و یا شایدم بیشتر! اینکه آدم تنها باشه هم یه راه واسه رسیدن به خداست ! به شرطی که آخرتتو به تنها موندن نفروشی عزیزم ....

و اما در مورد حال و آینده خدمتتون عارضم که ....
قضیه یه کوچولو شبیه همون قضیه ی اثبات جبر به روش بوعلی سیناست ! یه دونه اردنگی نسبتا و تا حدودی محکم و آبدار به همراه سس اضافه لازم داری عزیزم

..
آره من با خودم مشکل دارم! ولی تنها با خودم !
ببین من هم با این نظریه موافقم که از هر چیز خوب که یاد گرفتم سبا کنم بقیه رو بندازم دور!
اما حرف من اینجاست و بارها و بارها حتی با مامانم که خیلی گردن کلفت تر از من و تو هست تو این مسائل و درسش رو خونده جر و بحث کردم.
حرف من اینه. همون اندازه که دین زرتشت٬ مسیح و یهود و دیگر دینها تحریف شدن همون اندازه اسلام تحریف شده حتی بیشتر!
چون همیشه حاکمان با اسلام مشکل داشتن!

اما نه !!‌شماها قرآن رو علم کردین و اون رو معجزه می خونین و میگین تو این ۱۴۰۰ سال اما زمان بادی گارد قرآن بوده هر کی می خواسته قرآن رو تحریف کنه! دستش رو قلم می کردن !!

خوب اگه اینجوره منم میگم اوستا رو امشسپندها و سوشاینت ها تو این ۳۶۰۰ سال ازش مراقبت می کنن!!

امیر جونم کمی منطقی تر به قضیه هم نگاه کنیم بد نیست!

قرآن.. اوستا.. انجیل.. تورات همه اینها تو این دوران تاریخ دست خوش تغییرات بنا به درخواست اون کسی که در مسند بوده داده شده!

اما خوب با این چیزهایی که موجود هست (پر از تحریف) من اوستا و گاتها رو بیشتر می پسندم تا دیگر دین ها!

مدرک های شهودی دین زرتشت هم انصافا چنیدین برابر سایر دین هاست.
(هگمتانه که رفتی؟؟ اونجا پر از کتیبه ها و دست نوشته های زرتشتی هست. یا تخت جمشید و چغازنبیل)

سایر دین ها هم دارن اما نه به این وسعت.

باز هم میگم همه شون تحریف شدن هیچ استثنایی هم وجود نداره امیر جان.

به قول استاد هدایت: تو پیامبر شو.. دین شو.. خدا شو! ولی اون چیزی باش که خودت باشی و می خوای !!

به هر حال من بحث ها و حرفهای زیادی در این مورد دارم! که مجال گفتنش اونها اینجا نیست.

اصلا من و تو چرا جر و بحث کنیم!

جمال امیر رو عشقه! من تنها تو اون نظرم یه حرف کوچولو زدم تو کشش دادی نامرد :دی

مخلص..

فعلا... . .

سپنداریار.. . .

حباب پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:14 ق.ظ http://www.hobaab.mihanblog.com/

گل

:)

امیر پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:02 ب.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

بعضی آدما وقتی قرار باشه نسبت به یه سری چیزایی موضع بگیرن تقریباْ در برابر همه چیز یهویی موضع میگیرن!!!
الان تو بنظرم توی این شرایط قرار گرفتی عزیزم ....

ببین گلم اینجایی که گفتی اسلام تحریف شده که منم کاملا موافقم ولی این دلیل بر این نمیشه که پس زرتشت بهتره یا مسیح یا کلیمی یا ..... !!
در ضمن توی اینجور موارد داشتن گردن کلفت و خوندن مطالب بیشتر دلیل بر گرفتن تصمیم درست تر نمیشه !!!
خدا گفته ( بازم تاکید میکنم خدا خودش شخصا گفته ! ) که توی مسائل دینی شما چهارتا مرجع دارین که از لحاظ اولویت اینجوریه :
۱- قرآن
۲ـ احادیث و سنت در صورت داشتن اعتبار کافی یا همون تواتر
۳- عقل خودتون در صورت سالم بودن....
۴ـ مراجع تقلید و علماء !

ولی الان تقریبا ۹۹٪ مسلمونا مستقیما میرن سراغ مرجع چهارم !
خب این اصلا خوب نیست ....

بعدشم چرا افراط و تفریط میکنی عزیزم ؟؟؟
واقعا اینو گفتی که مدارک شهودی زرتشت بیشتره یا فقط به شوخی گفتی ؟؟؟؟!! خواهش میکنم ازت یه خورده بیشتر آگاهی پیدا کن بعد مقایسه کن ....
از نظر تاریخ هم بخوای در نظر بگیری اسلام آخرین دینیه که اومده و از همه ی دینها جدیدتره و هزار درصد هم مدارک شهودیش بیشتر از بقیست و اصلا قابل شک نیست !

ولی در مورد اینکه قرآن تحریف نشده مدارک واقعا قابل استنادی هست که معجزاتی رخ داده که آدمای بیسوادی پیدا شدن که قرآن رو کاملا حفظ شدن ....
ولی کی پیدا شد که بیسواد بوده باشه و یهویی زرتشت یا انجیل یا .... رو حفظ شده باشه ؟؟!!
من خودم کارنامه ی اعمالم واقعا افتضاست ولی واقعا وقتی در مورد این چیزا فکر میکنم قدرت انکار واقعیت رو ندارم ....
به اندازه کافی اطرافمون نشونه هست که راه درست رو گم نکنیم
درسته شاید نتونیم جزو بهترین بنده های خدا باشیم ولی حداقل به زبون هم که شده باید واقعیت رو قبول کنیم تا راهی واسه غیردرست نزاریم که بینمون جا باز کنه ....

....
وجودتو عشق است که عزیزمی
عزیزم من کشش دادم ؟!! من یه مزاح کوشولو کردم خودت سر بحثو باز کردی ! منم که سرم درد میکنه واسه بحث کردن توی چیزایی که بلدمشون !

چاکر ....
حق یارت .....

..
نه کاملا باهات موافقم! من هیچ موضعی نگرفتم. شاید باورت نشه من دوست ندارم این رو به رخت بکشم! اما خوب باهات شرط می برم حتی یه ذره هم که باشه بیشتر از تو در این مورد خوندم!
شاید هم مامانم عامل این باشه!

اینکه غریزی نیست! باید تحقفیق کنی تا به نتیجه برسی..

دلیل نمیشه؟؟ خوب من حرفم اینه که همه ایدیان تحریف های زیادی داشتن خیلی زیاد. اسلام هم از این قضیه مستثنی نیست. باید به عرضتم برسونم که قرآن تنها مرجع مطمئن برای اسلام هست درست ؟؟
من حرفم اینه که این خیلی مسخره و خیلی بچه گانه هست که بگیم قرآن خالی از هرگونه تحریف هست!
من دارم واست دلیل می یارم تو باز می زنی زیرش میگی خدا اینو گفت..

آخه قربونت برم من تو مگه خودت پیش خدا بودی که این رو برات میل کرد! این رو برات فرستاد! ها ؟؟

من نه کاری به مسلمونا دارم و نه اینکه به کی مراجع می کنن و تنها حرفم رو اینه که در حال حاضر قرآن موجود که تو میگی بدون تحریف هست رو به هیچ وجه قبول ندارم.

باید به عرضتم برسونم همین سنی ها سه تا قرآن دارن. قرآنی که عمر٬‌ابوبکر و عثمان گفته! اونها بر این نظریه هستن..

دقیقا مثل کاتولیک ها و پروتستان ها..

به هر حال هیچ دینی کامل نیست و هر دینی به نظر من تنها مختص همون زمان بوده و کارایی نداره همون چیزی که نیچه هم گفت..

در مورد مدارک شهودی انگار تو بد گرفتی. آره همه معتقد بودن که اسلامی وجود داشته اما نه آخرین.. می تونی نظرات فروید نیچه رو کمی بیشتر بخونی!

در مورد مدارک شهودی هم باید به عرضت برسونم مورخ ۲۸ اکتبر سال ۸۸ دین بهدینی (زرتشتی) از سوی مجمع محققین آلمان به عنوان کم ترین دین از لحاظ تحریف انتخاب شده و اونم تنها به دلیل مدارک شهودی بسیار بسیار زیادی که از دین وجود داره.
مثال هم که زدم برات. مثل هگمتانه. پارسه. چغزنبیل.
حالا شاید هم تو یه مدرک شهودی از قرآن داری که بقیه ندارن!

اون بحث آدم بیسواد هم اصلا باهات موافق نیستم این برمیگرده به اعتقاد هر آدمی. من می تونم یه خودکار رو هم خدای خودم بکنم!
من خیلی از کسا رو می شناسم که اوستا رو از بر هستن در حالی که هیچ سوادی هم ندارن.
قرآن که از شاهنامه حجیم تر و سنگین تر نیست؟؟ هست ؟؟!!!!!!!!!!!!

خیلی از بیسواد ها شاهنامه رو از بر کردن آیا حالا باید بگیم شاهنامه حضرت فردوسی معجزه بوده !!!

...

منم بدجور سرم درد میکنه! :دی

مخلص..

سپنداریار.. . .

غریبه جمعه 3 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:04 ب.ظ http://myonlyseat.blogsky.com

سلام ...

از ستوان دوم غریبه به داداش عزیزم

اگر بار گران بودیم رفتیم
اگر نامهربان بودیم ...

http://myonlyseat.blogsky.com

یا حق

سلام عزیزم
چه عجب یادی از ما کردی عزیزم ؟؟

چرا؟؟ چی شده ؟؟ واسه چی !!

منتظرم باش.. . .

امیر شنبه 4 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:59 ب.ظ

تازه جوابتو دیدم
فردا امتحان دارم بزار امتحانم تموم بشه میام ببینم چی گفتی عسیسم

چه بد !!‌:دی
خوب بی خیال بد از امتحان هم دیگه نیا اینجا تا یه یادداشت جدید :دی

موفق باشی عسیزم :دی

سلی یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 08:53 ب.ظ

خوبی روزبه ؟ اومدم احوالپرسون ؟:دی

...
ممنون عزیز تو همیشه لطف داری :)
خوشحالم می کنی!
:)

+ تو خوب باش کافیه!

پاییز برگ ریزان دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ب.ظ http://azi.blogsky.com

به روزم[گل]

حتما...

فطرس دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 05:14 ب.ظ

پسر عجب هوای شده
جایه یه بارون مشتی خالیه
....
راستی ببینم تو مگه....داری اره؟؟؟
تو که جنبه ی انتقادو نداری واسه چی نظر میخوای از مردم... همش کاره خودتو میکنی
حقا که به همین ایرونیا رفتی
پسر بد......


امضاء:
آخرین برگ سفرنامه ی باران این است
که زمین چرکین است
(شاملو)
دلت BAKرفیق

اینجا بارون زد !!

آره نه !!‌چی دارم چی ندارم؟؟!!
من اتفاقا جنبه انتقاد رو تا تهش دارم !!

ا.بامداد رفیق مشفق منه !!
هیچ کس این گونه فجیع به................... بی خیال !!

خوش :)

[ بدون نام ] دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:50 ب.ظ

هرکسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من

با این مقدمه دو مطلب میخوام بگم

۱/
خسته از این همه سراب که نام هایش شده
سقاخانه و خانقاه و مسجد و کعبه و کلیسا و کنشت و دیر و آتشکده و بتکده و میکده

۲/مرگ برای هریک از ما،تعریفی دارد
مرگ یعنی روز بیهوده زندگی کردن
مرگ یعنی روزی که مثل دیروز است
مرگ یعنی روزهایی که تکراری است
مرگ یعنی خستگی و کسالت های طولانی

و من از این چهار مرگ بیزارم

و اما آن مرگ که رفتن زیر خاک است(حالا چه روح باقی بماند و یا نماند و یا حتی روحی در کار نباشد) خود به خود یک روز خواهد آمد
چه بخواهیم و چه نخواهیم.
مرگ ثابت ترین و دائمی ترین قانون طبیعت و کائنات است.
* * *
یه بار یادمه که گفتی بدون دعوت جایی نمیری.
من اگر ببینم یه جایی روزبه هست(در فضای وب)بدون دعوت میرم اونجا دی:

ibu آی بی یو... من بی تو...
و چه کس میداند که این "تو" در کدام زاویه ی تاریکِ تاریخ و اساطیر و آینده پنهان شده

منتظرم ، بدون دعوت بیا رفیق و منو دعوت نکن...چونکه هروقت عشقم بکشه میام

فیروز، پیروز و کامکار باشی
... رضا مشتاق

...
.. هر که با مرغ هوا دوست شد.. خوابش آرام ترین خواب جهان خواهد بود..

خوشحالم که بعد از مدت های زیادی اینجا می بینمت! خیلی از یادداشت ها بود که دوست داشتم رضا مشتاق کنارم می بود.. کمکم می کرد.. کم آورده بودم!

تو خودت خوب منو می شناسی! می دونی که من خیلی بدتر از تو به این چیزها و از این قید و بندها بیزارم!
ولی خوب به نوبه خودم اون چیزی که تو ادراکم می گنجه خوب رو از بد تشخیص میدم و بیان می کنم !!
وگرنه آتشکده موهان هیچ فرقی با مسجد امام حسین برای من نمی کنه!!!!!

اما مرگ:
به قول هدایت.. تنها مرگ است که دروغ نمی گوید.
مصداق خط آخرت.
اما نمی دونم از اون چهار تعریف من تو هیچ کدوم قرار نمی گیرم!! چرا ؟؟
تعریف دیگه ای دارم از مرگ..

اون بدون دعوت رو بد گرفتی جونم!
من آدرس رو واقعا نداشتم! جناب حضرت والا هم کمی مرموز تشریف داری! از جایی گیر نیاورده بودم تا اینکه بنده خدایی فضولکی! دوست من و تو آدرس داد و من گفتم تا رضا خودش آدرس رو بهم نده من نظری نمیدم!!

دوست داشتم حداقل به عنوان یکی از اولین دوستای این وبنوشت های مجازی آدرس رو لا اقل می دادی بهم و بعد می دیدی که من هیچ مامن و خونه ای رو بهتر از حرف زدن با تو نمی دیدم..
افسوس که تو نظراتت بسته هست..

بازش کن!!

برای تو از م.امید:

دیدنی ها کم نیست
من وتو کم دیدیم
خواندنی ها کم نیست
من و تو کم خواندیم
من و تو ساده ترین شعر سرودن را در معبر باد
با دهانی بسته واماندیم
من وتو کم بودیم
من وتو در میدانها اینک اندازه ی ما می خوانیم
ما به اندازه ی ما می بینیم
ما به اندازه ی ما می چینیم
ما به اندازه ی ما می گوییم
ما به اندازه ی ما می روییم

.

.

.

گفتنی ها کم نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد