طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

دردهای مشترک من.. تو و ما !!

 ... 

کوروش تو نخواب که ملتت در خواب است..

دردهای مشترک ما !!

٬ 


و خیلی چیزهای دیگه که مجال گفتن شون نیست.. به راستی تا کی باید این کلاه به این گشادی رو روی سر خودمون ببنیم!  هر جا دوست دارین این رو داد بزنین تا بهتون آب و نون و نفت خودتون بیاد سر سفره تون.. !!‌ محال است محال است! 

بادا که از ماست بر ماست.. هر چه به سرمون می یاد ساخته دست خودمون هست و بس. 

زرتشت بیا که با تو امید آید.. شب نیز صدای پای خورشید آید..  

تاریخ اگر دوباره تکرار شود.. عالم به طواف تخت جمشید آید.. 

 

(عکس گرفته شده از شرکت کنندگان دانشگاه اصفهان برای خلیج همیشه فارس؛ ذکر منبع از دوست خوبم فروغ ف)

نظرات 60 + ارسال نظر
مریم جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:16 ب.ظ http://gol-e-maryam.blogsky.com

سلام خوبی؟

نماز روزه ها قبول باشه.

واقعآ راست میگی این ها در مشترکه همه ی ماست .
بشینیم به امید اون روزی که این دردا تموم بشه...


اگه کسی رو دوست داری نه براش ستاره باش نه آفتاب چون هردوشون مهمون زود گذرند. پس براش آسمون باش که همیشه بالای سرش باشی


التماس دعا .

فعلآ

سلام
ما نماز روزه نداریم عزیز..

چه جالب گفتین شما !!
باید بشینیم تا دردها تموم بشه !!
از آسمون باید این دردها تموم بشه یا از روی زمین ؟؟
خودمون باید تلاش کنیم...

بدرود.. . .

نسترن جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:31 ب.ظ http://www.nasami.blogfa.com

سلامممم
من نمیدونم شما مذهبتون چیه و چرا اینجور می نویسین
سعی میکنم خیلی چیزی نگم

سلام دوست عزیزم !!
من تمام سعی خودم رو می کنم تا جایی که حقیقت بهم اجازه بده توهین به عقیده و مذهبی نکنم..
اما اگه جز حقیقت هم هست ناراحت نمیشم شما هم نظرتون رو بگین..
من اینم..

من آریایی ام, مشرق زمین.
خدای من ایران است.
پیامبر من کورش بزرگ است.
امامان من داریوش بزرگ، خشایار شاه، مازیار، انوشیروان عادل و یزدگرد. امام زمان من کاوه آهنگر است.
روحانیون من فردوسی، خیام،حافظ، سعدی و ابن سینا.
کتاب مقدس من شاهنامه است. محراب من دل است.
دین من عشق و وجدان من است. ایمان من خرد است.
اصول و فروع دین من لوح حقوق بشر کورش بزرگ است. عاشورای من قادسیه است.
شهدای من رستم فرخزاد و بابک خرمدین است.
پرچم من درفش کاویانی است. عید من مهرگان و نوروز است...

اشک های مسیح جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:41 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

البته اگه از مرزهای ایران خارج شیم وضع بهتره..این همه عزا و غم در مراسم و مناسبت ها بیشتر مختص ایرانیان هست..در همین عربستان شب های قدر جشن و شادی هست..عرب هستن اما شادی و تکنولوژ چنان در اون ها ریشه کرده که ماهایی که ادعای اسلامی شاد و پیشرفته داریم باید خجالت بکشیم..می دونی مشکل از ملت یا دین نیس..مشکل از دولت و حاکمان اون هست..!!

یوسف جان عزیز من و تو بارها در این مورد حرف زدیم
اما قبول کن بخش عمده ای از این قضایا به خود دین بر میگرده
این رو که منکر نیستی عید قربان مسلمان ها چه می کنن..
اما خوب خیلی از جهات رو هم این حکومت تعیین کرده و داره پیش میره
فکر کنم باید مردم کمی عاقلانه تر به قضیه نگاه کنن..
دین اسلام به جاش منو سننه !! اما این آداب و رسوم غلط دین اسلام رو باید برداشت..

+ باید !!

شهرزاد جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:17 ب.ظ

سلامم روزبه عزیز:
خوبی گلم؟؟؟
اول در جواب کامنت قبلی که گفتی از این دعا ها برای خودت بکن باید بگم دادشم ما دعا نکره وضعمون اینه ...اصلا منو تو برای هم انگاری دعا نکنیم بهتره چون چیزی تغییر نمی کنه!!!!
دوم این که کاملا باهات موافقم و حرف حساب جوال نداره..ما مسلمونا گند زدیم به هر چی که هست...یه کلا شرعی میزاریم سرمون که گاهی تا زیر پاهامون هم میاد...
درد مشرک..پس کی باید این درد مشترک رو با کمک هم از بین ببریم تا موقعی که تا خرخره تو کثافت..دروغ..دورویی و هزار جور جنایت دیگه فرو رفتیم؟؟؟عزیزم خود رده رو تدبیر نیست...
فدات...
فعلا....

سلام عزیز
تشکر میگذره مثل همیشه..
اها اینو موافقم ولی خوب شباهت ها داره زیاد میشه تو زمینه دعا کردن !!
من موندم ته به حرف من میرسی یا من به حرفای تو !!
(راه زیادی هست !!)

دومت هم چی بگم!! فکر کنم هر چی به ذهنم رسید گفتم دیگه نیازی به پاسخ دادن دوباره و تکرار اونها رو نمی بینم !!

بدورد..

فاطمه جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام ..

دین و مذهب تو مقدس تر و باشکوه تر از باورهای توخالی ماست

خواستیم یا خواستند .. این شد ... دین و آیین و تمدن و شکوه مهینمان

کاش باور کنیم که من اگر برخیزم .. تو اگر برخیزی .. همه بر می خیزند !

به حال ایرانمان .. خداوندگارمان .. گریستن باید ..

درود..
اون قدرا هم نیست !! به نظر من دین آدم رو محدود می کنه و لذت این دنیا رو از بین می بره!!
به قول هدایت.. دین ساخته خود اوهام بشری ست که تنها برای محدود کردن خودمون از اون استفاده می کنیم !!
من دین خودم رو هم تا حد کمی قبول ندارم !! بنظرم اونم کامل نیست !!

اول از هر چیز یک به یک.. باید بلند شد..
بعد ما شویم.. !!

ا ی ر ا ن ........

+ حرف سکوت !

نسترن جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ http://www.nasami.blogfa.com

من نوشته هاتون قبول دارم
میدونین یه جوری اسطوره ای فکر میکنین
اما میخوام بیشتر باهاتون آشنا شم
اوندفعه گفتین مسلمان نیستین پس مذهب شما چیه

خواهش می کنم نظر لطف تون هست!
من اسطوره ای فکر می کنم ؟؟
کجای حرفام از اسطوره بود.. اینها واقعیت بود هر چی گفتم..
اسطوره اون چیزی هست که تو اوهام و خیالات ما هست نه حقیقت !!
من مسلمان نیستم..
درسته که اسمن یه دین دیگه دارم !!
اما خوب خودم رو سوای اینها می دونم و ترجیح میدم همون بی دین بمونم !!

سپنداریار.. . . !!

محسن جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:52 ب.ظ http://after23.blogsky.com

حضرت عشق را قربان می روم.
میدانی مشکل ما یکی و دوتا نیست. متاسفانه وقتی تاریخ را می خوانیم می بینیم که عمده دلیل پیروزی اعراب شیر شتر و سوسمار خور در حمله به ایران فشار بیش از حد شاهان ساسانی و نیز حمایت بی چون و چرای مغ های زرتشتی از آنان بود. و الا ملت ایران اگر دل خوشی از آنچه که حاکم بر سرنوشتش بود داشت به آسانی تن به اشغال کشورش توسط این دشمن بیگانه نمی داد. کما اینکه امروزه هم همه منتظر یک نیروی خارجی دیگر هستند و این درد ماست.
اندوه شما را در از دست دادن چیزی که افتخارش می نامید درک می کنم. ولی این سوی قضیه را هم بنگرید.

:)
خوب من هم گفتم درد مشترک ما !! به همون اندازه که این جمعیت زید هست دردهاشون هم زیاده.. مجال وئاسه گفتم اون نیست وگرنه میشه صفحه صفحه رو هم خروار کرد..
دوست دارم خط آخر حرفاتون رو با حرفهایی که اول زدین رو ادغام کنم !!
درسته حق با شماست اون موقعحمله اعراب اصلا هیچ تعاملی بین ملت و دولت وجود نداشت. همیشه ایران به علت موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی که داشته چشم خیلی از اقوام دنبال اون بوده اعراب هم مثل عثمانی ها مغول ها امپراطوری روم و یونانی ها !!
اما به نظرم من حمله هیچ کدوم از این اقوام به اون اندازه ای که تازیان ایران رو به عقب برنگردوندن !!
خیلی ساده به عرضتون برسونم چیزهایی که ما در طول روز با اون درگیر هستیم
اخلاق و رفتار و اون خوی تازی که درون خیلی از ما ایرانی هاست از همین تاثیرات حمله ۱۴۰۰ سال پیشه !!
نیست ؟؟
درسته که با اومدن نسخه پیشرفته اعراب (آ.خ.ن.و.د ها) به ایران و باز شدن پای اونها به مسند اداری حکومت تاثیر بسزایی به مردم وارد کرد اما به نظر من خیلی از این تاثیرات به همون حمله برمیگرده !!
درسته که مغول ها هم تا اندازه زیادی همچون اعراب ایران رو به خاک و خون کشیدن! اما حمله اونها خیلی خیلی سطحی بود !! اعراب از ریشه ایران رو نابود کردن.. اگه از دستشون بر می یومد مطمئن باشین همون موقع نسل ایران زمین رو منقرض می کردن همون طور که الان آرزوی هر عربی منقرض شدن ایرانی هاست !! (اینو بهتون قول میدم چون با خیلی هاشون در رابطه بودم..)

این حرفتون.. اعراب شیر شتر و سوسمار خور .. من رو برد تو کتاب توپ مرواری هدایت.. !!

من اصلا با نیروی خارجی موافق نیستم !! چون به نظرم بعد از هر واکنشی از سوی یه نیروی خارجی تا درست شدن وضعیت و برگشتن به وضعیت عادی خیلی طول میکشه !! و مطمئنا اون نیروی خارجی اول منافع خودش رو در نظر میگیره بعد منافع ماها !!
هر چند که شاید اصلا ما رو هم نبینه !!
(نمونش انقلاب ۵۷ و حمایت بی چون و چرای انگلیسی ها از آ.خ.و.ن.د ها )

ام از یه طرف دیگه این قدر این بذر بد شگالی و پستی رو پای ما ایرانی ها ریختن که فکر کنکنم اون توانایی ساخت ایران و واکنشی رو داشته باشیم هر چند که همیشه سرکوب مخالفان دولت تو همه دولت ها بوده اما همیشه یه انگیزه ای درون مردم واسه بازسازی وجود داشته (مثال مردم هیروشیما بعد از اون انفجار که همه فکر می کردن ژاپن به خواب میره اما همون انفجار کافی بود تا ژاپن بلند بشه !!) اما نه ما مثل مردم ژاپن نیستیم
دیگه اون توان رو نداریم..
نسل شماها توانش رو داشتن که اشتباه کردن.. نه اشتباه نکردین !!
گول خوردین ( با عرض معذرت)

من نه به دست های آسمانی که از سوی خداوند متعال و بخشاینده !! اعتقاد دارم و نه به دست های بیگانه !!
تنها به دست های خودم !! شما.. و همنوعان دیگرم اعتقاد دارم..

ه ن و ز اعتقاد دارم !!

ممنون از اینکه وقت گذاشتین :)

سپنداریار..

دلخون جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 ب.ظ http://delnevshth.blogfa.com/post-15.aspx

سلام
سد سیوند و ناآرامی آرامگاه بزرگ مرد تاریخ ایران زمین...
دلنوشته ای به تحت نام شکوه از سد سیوند در نشانی فوق سابقا تقدیم عزیزان شهروندان نت شده که تقدیم می دارمت ایرانی تبار....

درود
من این یادداشت ر قبلا هم خونده بودم عزیز :)
باز هم ممنون..
ما در صدد یه گردهمایی درون خود مقبره کوروش بزرگ هستیم
حتما منعکس می کنم اینجا
فروردین ۸۷..
سپنداریار.. . .

سلی شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ب.ظ

به روزبه ی عزیز !!
میبینم که گرد و خا به پا کردی !!؟!
خوشحالم که میبینم هممون بیداریم و می فهمیم !!!
می میفهمــــــــــــــــــــم دورو ورمون چه خبره گرچه خیلی ها دوس نداشته باشن ما بفهمیم !!!
گرچه خیلی ها سرمون رو با خیلی چیز ها گرم کنن !!!گرچه هر روز برا من جوون عذاداری باشه !! شادی هامون هم برامون عذا باشه (دیدی این مرثیه هایی رو که باهاش گریه میکنن تو روز تولد هم همینو میخونن و دس میزنن ؟!؟!))
من یک انسانم !! شعور دارم و درک میکنم اوضاع نابه سامانم رو !!!
و مهم تز از اون من یک ایرانی امم !! ایــــــــــــــــــــرانی یه که تمدنشو دوس داره !!داریوش رو دارم ! کوروش رو دارم !!!
منم نمیخوام توهین کنم !!
من خودمم امام هام رو دوس دارم !!
گاهی با نماز احساس آرامش میکنم !!
ولی میدونم تلقین !!‌ معجزه ی تلقین !!
من میگم مهم نیس ما انسان ها دینمون چی باشه !!مهم اینه که هممون خدایی باشیم !! یکی با زرتشت خودشو با خدا نزدیک میبیه !! یکی با قر آن !! مهم اینه که اصوا انسانیت رو نذاریم زیر پا !!!!
که متاسفانه تو ایران ما چیزی دیگه از انسانیت و آدمیت باقی نمونده !!

منم موافقم هر چی بیاد حقمونه !!
تا وقتی که مردممون داد میزنن مرگ بر آمریکا !!
من نمیدونم این مردم رفتن و داد زدن در طول عمرشون مرگ بر آمریکا چیزیم گیرشون اومده ؟ همه از ناآگاهی ماست !!! جهل !! بدترین ها روب ه سرمون میاره !!!

دیگه حتی خنده ام میگیره از این درد مشترک !! گاهی که بحثی هم میشه !! میبینم همه لبخند دارن رو لبشون !! انگار هممون میدونیم چه خبره و نیخوایم که پاشیم !!!

چرا فک میکنن ما نمیفهمیم ؟؟؟ چرا میخوان ما جوونا بریم یه گوشه و سر گرم باشیم ؟ چرا معتاد دارین این همه ؟؟؟!؟ چرا هر روز یه بحث دیگه پی میاد !؟!اینا همش واسه اینه که ما نفهمیم چه بخور بخور راه انداختن اون بالا !!

ولی ما میفهمیم !!!اینو اونا باید بفهمن !!!

نمیدونم تا کی درد باید بکشیم ؟! آیا بچه هامون هم باید همدردمون بشن یا نه ؟! کلی سوال تو من جوون ایرانی هس ؟! هیچکی هم پیدا نمیشه جوابمونر وب ده !!

ببخشید روزبه جان ولی اگه ما تا آخر عمرمون هم تو بلاگ هامون از این حرفا بزنیم چیزی دوا نیمشه !! همشم میزنن فیلترمون میکنن !!‌ یا توجهی نمیشه !!
باید کار دیگه ایی کرد !!
+نمیدونم !!!

به به حضرت والا !!
بانو رو یه بار ما پرخاش گر هم دیدیم بعد از اون یادداشتت تو وبلاگت
با حرفات و خیلی جاهاش موافقم
اما یه سوال ازت داشتم..
این درست که هیچ فرقی نمی کنه ما چه دینی داریم
اما تا حالا شده از خودت بپرسی که..
تو گفتی کوروش رو دارم..
اما هام رو دارم !!
تا حالا شده از خودت بپرسی که کوروش کجا بوده و با چه فکری.. و امام هات کجا بودن و با چه فکری ؟؟
جون من تا حالا شده چنین فکری کنی ؟؟
شاید این حرف من به ظاهر زننده باشه و ناراحت بشی !! اما سلی جان این حقیقته..
من وقتی این حرفا رو از یه ایرانی می شنوم آتیش می گیرم !!
یا بگو محمد علی حسن حسین فاطمه
یا هم بگو داریوش کوروش فرهاد خشایار

یکی رو انتخاب کن !! خودت رو گول نزن !!
هر دو با هم یعنی تناقض.. درسته تو می تونی هم دینت رو داشته باشی و هم به یکی دیگه اعتقاد داشته باشی اما این فرق می کنه
چون داریوش و کوروش اجداد تو بودن.. مال این خاک بودن نمیتونی دینی رو برگزینی که اونها نداشتن.. اگه این طوره پس اعتقادت هم به اونها زیر سوال میره..

نمیره ؟؟
امیدوارم که از حرفام ناراحت نشده باشی..

بازم ممنونم ازت که مثل همیشه وقت گذاشتی عزیز..

مزده یسنوا همی مزده یسنوز تشتریش.. . !!

+ خالی !!

..... شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:23 ب.ظ

خوبی دلم تنگ شد از بس سر نزدم

تو همیشه به من لطف داری عزیز. :)

سیما شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:26 ب.ظ http://stripped.blogsky.com

فکر کنم نفرین شدیم در دروغ و دشمن و قحطی.

اینجا سرزمین مرده باد است ... افسوس.

با متن جدید منتظرتم، ممنون.

نفرین ؟؟
این چه حرفیه ؟؟
با این حرف ها نباید خودمون رو از حقیقتی که خودمون اون رو ساختیم دور کنیم..

+ نباید !!

مرجان شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:47 ب.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست من
مرسی خبرم کردی .... پست خوبی بود ...
تا بعد ... جاویدان باشی

سلام
معمولا خبر می کنن که نظر بدن..
!!

سلی شنبه 6 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:41 ب.ظ

نه !
این حرفتو قبول ندارم !!

داریوش تمدن منه نه دین من !! من داریوش رو دارم و کار هایی که کرده !!
این آدم کار هایی کرده که برا من ارزش داره ! برای ایران من ! و بالطبع برای من آدم مهمی میشه !
اما آدم کاملی نه !
اما من با امام هام احساس آرامش میکنم !
امام من برای من مقدسه !!
گفتم که نوعی تلقینه !!
من با امام ! تو با زرتشت !!یکی دیگه با مسیح !!
اگه به یه سنگ هم ایمان باریم و برامون مقدس باشه میشه اعتقاد داشت !!

نمیدونم فهمیدی یا نه ؟؟!
چرا باید ناراحت بشم ؟؟!
هدفمون از یه ارتباط وبلاگی یادگیری بیشتره !

آزادیه دیگه !! قبول نکن !! ولی فکر کن !!

داریوش دین من هم نیست..
تو کامل بودن رو تو چی می بینی عزیزم ؟؟ تو زن گرفتن ؟؟ تو قتل عام کردن مردم ؟؟ تو جنگ راه انداختن ؟؟
(خدایی نکرده اینها رو توهین تلقی نکنی یه وقت..)
ببین خیلی ساده بهت بگم سلی عزیزم
من اصلا دین خودم رو قبول ندارم
به نظرم تنها ۴۰ ٪ اون کامل هست !!
اما با این حال بهش رسیدم که خیلی خیلی بیشتر از اسلام کامل هست..!!
اینو خوب اومدی گفتی سنگ..
این حرف همیشگیه منه !! در بحث در مورد خدا هم با یوسف عزیزم اینم گفتم بهش..
اما اگه تو اسلام رو قبول داری و اماماش رو قبول داری پس باید قوانینش رو هم رعایت کنی درست ؟؟ تا اون موقع بهت بگن مسلمون !!
اما همین حرفت هم غیر اسلامه عزیزم..

سعی کردم جوابی بهت بدم که کمتر سوال برات پیش بیاد تا خدایی نکرده مثل اون بحث تو خونه ما بالا نگیره..
کوتاه بود دیگه :دی

خودمونیمااا خیلی تو.. . . (حالا تا بعد بهت بگم :دی)

دهکده رویا یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:54 ب.ظ

سلام
درمورد شماره ۲ : خدای ما مسلمون ها و شما یکیه. این اصلا وحشی گری نیس. تو قضیه ی حضرت اسماعیل رو میدونی؟ این عید و قربانی کردن ، به خاطر سربلندی حضرت ابراهیم از سخت ترین امتحان خداست. خداوند هم به خاطر اینکه حضرت ابراهیم از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون اومد به پاس این اطاعت گوسفندی رو فرستاد تا به جای فرزندش این گوسفند رو قربانی کنه. کجای این کار وحشی گریه؟
فراموش نکن خدای ما و شما یکیه. و دین اسلام کامل ترین و بهترین دین طبق فرموده ی خداوند.

سلام
راستش رو بخوای اصلا انتظار چنین طرز فکری رو از تو نداشتم لااقل !!
اول اینکه بهت بگم خدای ما با اون چیزی که تو فکر می کنی خیلی فرق می کنه..

و اما حرف جالب ترت !! وقتی من این جور حرف زدن ها رو می بینم بیشتر از اینکه زورم بگیره !! خندم می گیره !! خانمی تو داری طوری حرف می زنی انگار اصلا رابطه مستقیمی با خدا دار و همه این حرفات رو خدا بهت رسونده !!
تو از کجا می دونی اصلا خدا گوسفند فرستاده ؟؟
مگه تو پیکش بودی ؟؟
چرا نمی خوایم بزرگ تر فکر کنیم چرا نمی خوایم عاقلانه فکر کنیم به این قضیه ها ؟؟
عقل بشر میگه هر چیزی رو باید با دلیل و مدرک رد یا قبول کرد..
من این نظریه رو نه قبول دارم و نه رد می کنم چون خودم به عینه ندیدم..

اما در مورد این قربانی کردن !!
تو هیچ دین و آیینی از کشتن به عنوان یه کار خیرمندانه یاد نشده اما به همون اندازه این کار کثیف و زشت و پست تو اسلام خیرمندانه هست
به نظرت خون یه حیوون رو بگیری کار قشنگیه ؟؟
به جای قربونی کردن برو یه کمکی به یه آدم فقیر کن بهتر نی ؟؟

امیدوارم که حرفام رو توهین تلقی نکرده باشی..

سپنداریار... .

محمد وبلاگ‌نویس یکشنبه 7 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:08 ب.ظ http://mohammadblogger.com

سلام عزیزم:
به خاطر تاخیر عذر می‌خوام، توی این مدت خیلی درگیر بودم، اما خدا رو شکر این روزا وقت آزاد بیشتری دارم، پس فرصت خوبیه تا خوبی‌هاتو جبران کنم!
ممنون از اینکه توی این مدت تنهام نذاشتی.



شاد و موفق باشی...

----
محمد وبلاگ‌نویس
09355223144
www.mohammadblogger.com
info@mohammadblogger.com

سلام
حتما..
موفق باشین !!

FotRoS دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:19 ق.ظ

SalaM ><MalaS
...
نتظرم بودی ؟! میدونم...سخته من سعی میکنم 2روز ییکبار بت سر بزنم...هوکی؟
امضاء....
هیچ صیادی
در جوی حقیری که به گودالی میریزد
مرواریدی صید نخواهد کرد
( احمد شا ملو)

سلام
نه من اصولا منتظر کسی نیستم !!
انتظار کشیدن رو دوست ندارم !!
هر جور که راحتین..

چه بی تابانه میخواهمت ای دوریت آزمون تلخ زنده بگوری
بر پشت سمندی نوزین که قرارش نیست...

(ا.بامداد)

دهکده رویا دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام
این که خدا گوسفندی رو فرستاده توی قرآن ما هست اتفاقا چند روز پیش هم داشتم این آیه رو می خوندم نکنه می خوایی بگی قرآن رو هم نباید قبول داشته باشیم؟
در مورد کشتن حیوونا یعنی تو دین شما گوشتخواری حرومه؟!!!!
اگه خدای ما یکیه باید تمام حرف های قرآن رو هم قبول داشته باشی چون قرآن یک کتاب اسمانیه از جانب خداوند.

افسوس..
باز همون حرف خودت رو زدی !!
جالبه برام به جون تو هاا !!
یه جوری داری حرف می زنی انگار اصلا خدا خودش قرآن رو به تو داده !!
همون حرف قبلیم رو تکرار می کنم !!
بشر همیشه با منطق حرفی رو قبول یا رد می کنه !!
من نه قرآن رو قبول دارم نه اوستای خودم نه انجیل و نه تورات
چون بی شک همه اینها دست خوش تحریف های بزرگی بودن
اما با این چیزی که الانه هست اوستا رو از همه بیشتر می پسندم همون جور که قبلا هم بهت گفتم درصد کمی شو قبول دارم.

در ضمن اگه کمی از دین ما بدونی !! گوشت خواری در دین ما جایز نیست.. گیاهخواری در دین ما مرسوم هست..

سلی دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:02 ب.ظ

آره اینو هستم که من مسلمونم !
ولی با خیلی جاهای مسلمونیت مشکل دارم !!!!با خیلی قانون هاش !
نمیدونم چه جوری باید اینو برا خودم حلش کنم ؟!
منم نگفتم اسلام دین کاملیه ؟ یعنی تو خودم نمی بینم که اینو الان بگم !؟شاید بعد ها تونستم !!
شاید ردش کردم !!
ولــــــــــی من به تلقین خیلی معتقدم !
به قانون جذب !!!
به اعتقاد قلبی !!!
این برا من خیلی چیز ها رو حل میکنه روزبه !
باور کن !

سلی اصلا انتظرا چنین حرفی رو از تو نداشتم !!
تو خودت میگی ناقص هست بهاش مشکل دارم ولی قبولش دارم و مسلمونم
عزیز من همیشه یاد بگیر چیزی رو قبول کنی که ۱۰۰ ٪ به اون باور داشته باشی..
این مهمه.. عزیز من
من هم اسلام رو نه رد می کنم نه قبول..
تنها میگم با این اسلامی که الان می بینم و هست خیلی مشکل دارم هر چند که با بقیه دین ها هم همین طور اما با اسلام بیشتر..

در مور تلقین هم باهات موافقم
به قول مامانم تلقین یعنی باور یک توهم !!

:)

سلی دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ب.ظ

مُلهَم از کتیبه های کهن...

بگذارید هر کسی به آیین خویش باشد

زنان را گرامی بدارید

فرو دستان را دریابید

و هر کسی به تکلم قبیله ی خود سخن بگوید

آدمی تنها در مقام خویش به منزلت خواهد رسید.



گسستن زنجیرها آرزوی من است

رهایی بردگان و عزت بزرگان آرزوی من است

شکوه شب و حرمت خورشید را گرامی می دارم

پس تا هست

شب هایتان به شادی و

روزهایتان رازدار رهایی باد

این فرمان من است

این واژه، این وصیت من است

او که آدمی را از ماوای خویش براند

خود نیز از خواب خوش رانده خواهد شد.



تا هست

هوادار دانایی و تندرستی باشید

من چنین پنداشته

چنین گفته

چنین خواسته ام.

.......

بخشی از منشور پارسوماش به جا مانده از کوروش هخامنش

تقدیم به روزبه ی عزیز !

خوب چند خط از این بارها و بارها تو گاتها تکرار شده..
اینو من باید به تو تقدیم کنم !!
نه تو به من..

سپنداریار.. . .

امیر دوشنبه 8 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ب.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

یه مثلی هست که میگه خراب کردن خیلی راحت تر از آباد کردنه !!! و فکر کنم همه اینو قبول داشته باشن .....

اینجا هم قضیه همینه !
ایراد گرفتن خیلی راحت تر از کمر همت برای اصلاح بستن است !
توی هیچ جامعه ای نیست که ایرادی نباشه
من خودم از منتقدای سرسختم! و با این متنی که نوشتی کاملا موافقم ولی میدونی مشکل کجاست ؟ مشکل دولت یا حکومت یا مسئولین نیستن هرچند اونا هم بی تاثیر نیستن ولی مشکل واقعی همه ی مردم هستن !
یه مقایسه ای بین خرابی ژاین بعد از جنگ با ایران بعد از جنگ و بعد اینکه هرکدوم چیجوری پیشرفت کردن داشته باشه ......
وقتی مردم عقلشون توی شکمشون باشه از دست دولت یا حکومت چه کاری برمیاد ؟؟؟

اینو خوب اومدی !!
من تو یادداشتم هم اینو به وضوح اعلام کردم
از ماست که بر ماست
هر چه می کنی خودمون به سر خودمون انجوم میدیم عزیزم
من هم گفتم این قدر بذ ر پستی رو پای ما ایرانی ها ریختن که دیگه توان برگشتن و یه دگرگونی رو نداریم..

خودمون خواستیم !! داریم خوب تاوان میدیم.. . !!

ساناز سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:20 ق.ظ http://khise-khis.blogsky.com

ایران ایرانی باش!


چو ایران نباشد تن من مباد.. . .

سلی سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:32 ب.ظ

چرا انتظار چنین حرفیو از من نداشتی؟
من چیزیو که واقعا هس رو گفتم !!


خودتم یه جا گفتی تو فقط ۴۰ درصد از دینت رو قبول داری !
ولی یه زرتشتی !
درسته ؟؟

من تو ایرانمون کسیو ندیدم واقعا به همه ی دستورات اسلام عمل کنه ؟!تو دیدی ؟؟؟!؟!
دردوغو که همه میگیم !تهمت که میزنیم !رشوه که میگریم ! و خیلی از کارای دیگه !


اگه دس خودم بود !!!!!
میخواستم بی دین باشم !!
البته تو شرایط الانم !!
شاید به قول یکی از دوستام تو الان به درکی نرسیدی !!!!
من الان میگم میخوام بی دین باشم ولی همه ی اصول انسانیت و رعایت کنم !!اینجوری به نظرم بهتر میاد !! ولی میبینم که حتی اگه این کلمه رو بگم از خیلی کسا و گروه ها طردمیشم !!!!

و این میشه یه جوون ایرانی سردرگم !؟!؟!؟!

من همین الان هم بهت میگم که دین زرتشت رو قبول ندارم !!
اما خوب به نظرم کامل تر از بقیه دین های موجود هست..

نخیر من زرتشتی نیستم !! خیلی وقته که دیگه بهش اعتقاد ندارم !!

آزادم.. دوست دارم آزاد زندگی کنم !!‌مسیر زندگی خودم رو خودم انخاب کنم نه یه مشت آدم دیگه !!
می خوام خودم بالا سر خودم باشم نه یه خدای ساختگی !!
می فهمی اینو سلی ؟؟

همه رو خوب اومدی جز آخری.. همرنگ جماعت شدن..
من از این بدم می یاد..
دوت دارم اون طوری زندگی کنم که می خوام نه تحت شرایط تصمیم بگیرم !!

البته که این کار خیلی سخته..

ما هم سردرگمیم !!

تنها مرگ است که دروغ نمی گوید !!‌(هدایت)

.... سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ب.ظ

این چه جوور امتحان کردن بود نمیگی سکته میکنم .....

ما هم روشی داریم !!

شهرزاد چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:10 ق.ظ

سلامم روزبه عزیز:
خوبی؟؟؟؟
اومدم احوال پرسی..خوبی؟؟؟؟سلامتی؟؟؟
بدو بیا آپمممم
فدای تو...

سلام
مثل همیشه..
حتما..
منتظر باش..

ترکان-توکا چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:17 ق.ظ http://angelsisland.blogfa.com

سلام
واقعا قشنگ می نویسی کاملا باهات موافقم
امید وارم همیشه موفق باشی
امید وارم هیچ وقت یادمون نره ما همه ایرانیم پیامبر ما زرتشته .....

سلام !!
بله ما ایارنی ها همیشه حرفای قشنگ قشنگ از دهنومون در می یاد دریغ از عمل کردن به اونها !!

این خوبه که یادمون باشه اما مهم اینه که راه درست رو انتخاب کنیم !!

To|-|I پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:00 ق.ظ

<<>>این فعلاً حال و روزه منه
امان از دسته این نسل دومیا.........!

چرا این ؟؟
نسل دوم ؟؟٬٬!!

من که این جور نسل بندی رو اصلا قبول ندارم !!

+ عوام فریبی بیش نیست !!

ابراهیم پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام و عرض ادب به شما دوست عزیز یه سوال داشتم میخواستم بدونم به چه جور موسیقی سبک ترنس میگن؟

سلام
خواهش..
من رسته ام در این موردا نیست !!
چیزی در این مورد نمی دونم !!
بدرود

ابراهیم پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:02 ب.ظ

در ضمن ببخشید این شماره ۱۱ که نوشتین یعنی شماره ۱۱ی هم وجود داشته ولی شما ادامه ندادین

منظورم این بود که شماره های دیگه ای هم وجود داره !!..
خیلی بیشتر از اینها..

کلمات لابلای انگشتان پنج‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:40 ب.ظ http://kaghazesefiid.blogfa.com/

حالا دیدارِ ما به نمی‌دانم آن کجای فراموشی
دیدار ما اصلا به همان حوالی هر چه باداباد
به روزم ....

حتما...

سیما جمعه 12 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:18 ب.ظ http://stripped.blogsky.com

انتظار طولانی شد ... چرا نیستی؟

انگیزه نیست !!
هدف نیست !!
باید بیاد بعد به روز شدن !!

فاطمه جمعه 12 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:31 ب.ظ

سلام روزبه خوبی
یک تکه تنهایی ام یادته؟
تبرک بابت قبولی دانشگاه نمیدوتم چی قبول شدی باید پستای قبلیتو بخونم فقط یاد قدیما افتادم بعد از 1 سال سر زدو وبلاگم سری هم به تو زدم
تا بعد

سلام فاطمه خانوم خوبین شما‌؟؟
مگه میشه یادم بره ؟؟
من الان ترم سوم هستم !!
پارسال که پیش بودم قبول شدم
پتروشیمی همین جا قبول شدم..
خوشحالم کردی که اومدی..
موفق باشی..
سلام ما رو هم به دوستان برسون :):)

سپنداریار.. .

سورنا شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:39 ق.ظ

سلام حضرت عشق!
خوبی؟

درود..
کم پیدا.. !!
مثل همیشه.. نه خوب نه بد..

احمد عابدینی شنبه 13 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:25 ب.ظ http://abedini

تو با این عقل نامحدود و کوچیک خودت با این دانش میخره ای که براش کلی هم کلاس میذاری باهاش دانشگاه یاسوج اونم شیمی قبول شدی چطور به خودت اجازه میدی دین اسلام و دستوراتش رو مسخره کنی و زرتشت رو که اتش فنا شدنی رو میپرستن آتشی که با باد یا آب یا خاک یا هر چیز دیگه ای نابود میشه...رو کاملترین دین بدونی...
بترس از عقوبت خدا... ذهن مردمو با این چرندیات منحرف نکن... تو کی هستی اصلا که به خودت اجازه میدی حرف بزنی... اگه راس میگی برو خودت مملکتو درست کن... یا بابات مملکتو درست کنه... تو و امثال تو برای جامعه انگل میمونید... بجای حرفای صدمن یغاز که اینجا مینویسی برو درست کن مملکتو اگه میتونی.. اگه دانش محدودت بهت کمک میکنه... تو مسلن مسلمونی ... مسلمون زاده ای.. نماز روزه نداری؟؟؟؟ به درک که نمیخونی چرا مردمو منحرف میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بترس از خدا...
این اخروزمان فتنه هاش سراغ همه میاد ما باید چشمامون وا باشه حواسمون جمع... انشاالله اقا امام زمان که بیان همه چی درست میشه... لطفا دیگه در باره خداو مسلمون و اسلام هیچی ننویس!

..
نظر لطف شماست دوست عزیز !!
اون میخره رو نمی دونم تو کدوم فرهنگ لغت عربی پیدا کردین !! ظاهرا عرب هستین آره ؟؟
به عرضتون برسونم من شیمی نمی خونم..
با این اوضاع و تفاضیلی که من در حال دیدن اون هستم فکر کنم جواب دادن یا ندادنم فرقی نمی کنه..
دیگه آدم باید سطح طرف رو بسنجه بعد واسش عرایض عریض کنه !!
همین که شما این عرایض بسیار قابل تامل و زیبا رو عریض کردین کافیه..

خیلی عذر می خوام به هیچ کس جز خودم ربط نداره تو وبلاگ شخصیم چی می نویسم !!
دلم می خواد هر چی دوست دارم می نویسم !!
حرفی دارین شما ؟؟
خوب نخونین.. نیاین.. کسی هم واستون کارت دعوت ننوشته آقا..

آره شاید این جمعه بیاید.. نیاید.. می آید.. !!

به خودم ربط داره در مورد کی بنویسم در مورد کی ننویسم !!

شب و روز متعالی خوش !!

سروناز یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:14 ق.ظ http://sarv-e-naz.blogsky.com

سلام
دینو اشتبه به ما رسوندن!
دین ما اینجوری نیست
مراسمای ما اینجوری نیست
سیاست گند زده به همه چی
دلمون خوش بود که بازی فوتبال سیاسی نیست که اونم شد!
البته از خیلی وقت پیش شده بود!
هی

سلام عزیز
خوب تو این ۳۰ سال اخیر خیلی از اتفاقا رو یه جور دیگه آقایون معنی کردن اما خوب سروناز عزیز خیلی از چیزا از قبل بوده.. اون موقع که دیگه سران کشور مسلمان نبودن که بخوان تغییرش کنن..
یه سری پایه ها هم مشکل داره.. ناقصه..

فوتبال از همون اولین دوره آزادگان ۲۸ سال پیش که سیستم تاج زدایی و حذف نام تاج و نابود کردن تدریجی تاج از بین مردم و حتی استقلال شروع شده..
اگه توجه کنی از هر چوپونی بپرسی طرفدار کدوم تیمی میگه پیروزی !!!
چون اینقدر واسش تبلیغات کردن که خیلی ها طرفدارش شدن..

هی..

پاییز برگ ریزان یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:03 ق.ظ http://azi.blogsky.com

برگ ریزان بار دیگر آپدیت شد...

حتما..
طولانش شد اما بالاخره شد !!

M_P دوشنبه 15 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 01:32 ب.ظ http://www.amaghejahanam.blogfa.com

harfat harfe dele kheili az mas. tamadone hezarmelato daran nabood mikonan. hichki ba jashnaye bastanie ma ashna nis. jashnai ke ghedmate chandin hezar sale daran. bayad dast be daste ham bedimo mardomo az khab bidar konim.dorod bar ahoora. dorod bar varesane kooroshe kabir. payande bad persia

حرفاتون متین !!
اما همین فارسی ننوشتن شما هم مزین بر علت !!
اینم خودش یه نوع خواب هست !! نیست ؟؟
در ضمن ما باید اول خودمون از خواب بیدا بشیم بعد برسیم به دیگرون !!

پاینده ایران..

سلی سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:43 ق.ظ

رو حرفات فک میکنم !!!
ولی ..
هیچی !
بیخیال !!


+دانشگاه اونقدام که میگن باحال نیس !!

فعلا !

بهت پیشنهاد میکنم اصلا فکر نکنی !!
ولی فکر نکنی بهتره..
هیچی
بیخیال !!

+ منم با دانشگاه حال نمی کنم !! چون خودت که می شناسی منو.. محیط شلوغ پلوغ به مزاجم خوش نمی یاد !!

بدرود !

ساناز سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:26 ب.ظ http://khise-khis.blogsky.com

چقدر سر سنگین شده ای؟

به روزم.

من یا تو یا او ؟؟
حتما.. . .

علی سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:02 ب.ظ

سلام و بدرود بر غریبه آشنا دوستت دارم بیا ..
آقا چرا منکر این میشی که انرژی هسته ای حق مسلم ماست مگه نیست ..؟ما به قول خودمون انرژی هسته ای تولید میکنیم واسه تولید برق اما ماشاالله هر شب برقمون جیره بندیه.........
بابا انرژی هسته ایم کجا بوده..؟
میگم خوب مبنای ویو عوض کردی از عشق و حضرت عشق به نمیدونم چی////
بهتر بود این مسائلو تو اون اههههههههههههههمممممممممم می نوشتی
خلاصه ما با معرفتا بعد از ۴ سال اومدیم نت یه سریم به غریبه آشنا زدیم ...ما بی مرفتا که هر روز از در خونه ما رد میشینو به ما سلامم نمیکنین

بچه ها میگفتن غریبه !!
فبلنا..
حالا هم میگن :)

س ل ا م

اون که آره انرزی هسته ای حق مسلم ماستدوغ کره پنیر لنیات از این جور چیزا هست !!

اوهاااا... خیلی وقته !! از سه سال یه دو سالی هست معناش عوض شده !!
اون که به رحمت خدا رفت.. مرد !!

بعد زا ۴ سال !! ‌زیاد نگقتی ؟؟!!
میگم ادبیاتت هم افت کرده خفن !!
خط آخر خودت رو بخون !!
من که نفهمیدم .. فعه بعد نسخه ترجمه شده شو بفرست برام.. . !!

بدرود..

سپنداریار.. .

فطرس چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 07:30 ق.ظ

Vay ozaro didi!!!
ajab balbashoye shode
hame etesab kardan
rasti aleik
in modat ke naboodam rafte boodam kowait jashne tavalode dostam
ma ham ke raftigh fabrikeshim nemishod narim
ye hafte boodim
taze dirooz bargashtim
jat kali
ozaro didi???
WoooooooooW
khoda danad che mikhad beshe
.....?
دلتBAK

بله اعتصاب تمام زنانیان سیاسی..
همیشه این جور اوضاع هایی بوده عزیز !!
خواهش می کنم..
بدرود.. .

مرجان چهارشنبه 17 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:12 ب.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست عزیزم ....
گل یخ به روز شده منتظرت هستم ....
با بهترین ارزوها ....
جاویدان باشی

سلام..
حتما..

سحر پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 04:28 ق.ظ http://cold-hell.blogfa.com

میدونی چرا حرکتی نمیشه؟
چون ملت ما دیگه انگیزه نداره.. دیگه از اون شور چیزی نمونده... نتیجه ی شوره سی سال پیش رو الان دارن می بینن

اینم میشه سرکوب.. از نوع حکومتی !!
تو همه حکومت های دنیا چنین چیزی هست اما خوب تو ایران بیشتر..
بالاخره باید نفسی بلند بشه یا نه ؟؟

پیمان بابک پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:54 ق.ظ

سلام عزیز!
به تو باید افتخار کرد.
واقعا نمونه ای آزادی هستی. یه آزادی واقعی. و یه شخصیت استثنایی.
من دوست سورنا هستم از افغانستان به وبلاگ شما علاقمند شدم.
شما و قلم شما هردو عالی هستید.

سلام
خواهش می کنم این نظر لطف شماست
شرمنده می کنین..
:)

سپنداریار.. .

نسترن جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:22 ق.ظ http://www.nasami.blogfa.com

سلام مهربونم
بعد از 1 مدت طلسم شکسته شد آپ کردم
منتظرحضور پر مهرتون هستم

نیلوفری باشین

سلام
حتما..
منتظر باشین..

امیر جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

سلام
خوبی عزیزم ؟
خیلی وقته نیستی ....
مخت تعطیله یا پس چی ؟!

فکر کنم عشقی یا چیزی شبیه به این زده زندگیتو فلج کرده ! آره ؟!!
نزار زندگیت دست خودت نباشه

منتظریم
فعلا

سلام
ت چظوری عزیزم ؟؟ خوش میگذره ؟؟

می خواد یه بهانه ای باشه تا آدم به روز کنه هااا !!‌که اون بهانه نیست..
مغزم تعطیله.. فکر نیست.. افکار رفتن بازی کنن !!

خودت چی ؟؟ خودت که ۴ ماه ۴ماه به روزی.. اون وقت به من میگی..

نترس اینقدر زندگیمو محدود کردم که اتفاقی هم توش نمی یفته !!

آزادترم.. رهاترم..

باش.. باش.. باش..

نسترن جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:43 ب.ظ http://www.nasami.blogfa.com/

ببخشید فونت نوشتم مشکل داشت اما درستش کردم

خواهش..

هیچ کس | |= + جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:04 ب.ظ

؟؟؟

شهرزاد جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:07 ب.ظ

سلاممممم روزبه جون...
خوبی؟؟؟
اومدم احوال پرسی و عرض ادب....
خوبی؟؟
دماغت چاقه؟؟
فدای تو..
فعلا...

سلام عزیز
تو خوبی ؟؟
اونو که نمی دونم دیگه :دی
خوش بگذره..
روزگار به کام :)

o--<---< جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:08 ب.ظ

؟؟ حرف سکوت می زنی ؟؟‌!!!

شهرزاد جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:44 ب.ظ

هزارتوی تنهایی آپ شد....

اومدم من زودتر :دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد