طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

آزادی ام کو؟

...

                                           من در چیزهای منفی خیلی پیشانی دارم!

                          کشتی ندارم که غرق شود،

          خانه ندارم که از بی مواظبتی آتش بگیرد،

                                           آزادی ندارم که به خطر بیفتد

 صادق هدایت



پ.ن:

وقتی که به طور مستقیم با کسی در ارتباط نیستی! اون وقته که تازه متوجه میشی که چقدر تنهایی رو باید دوست داشته باشی!! تو همین وقتاست که باید از اون بالا به تمام قضایا نگاه کرد و دید که چقدر جا افتادیم از چرخ زمونه !!

نظرات 40 + ارسال نظر
اشک های مسیح جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:11 ق.ظ http://jesustears.persianblog.ir

بترس از ان کسکه هیچی برای از دست دادن ندارد..سوتفاهم نشه..اما این نوشته صادق منو بی اختیار یاد این سخن انداخت!!...

+من جدیدا عاشق این تنهایی شدم..حالا چه از بالا چه از پایین!! :)

استپ استپ !!
حالا مثلا ما هم به جرگه ی ترسناک ها و مترسک های روزگار پیوستیم !!
(:دی)

این حرف رو کاملا قبول دارم اما نمی دونم چرا که نمی خوام باورش کنم !!
یعنی دوست ندارم که باورش کنم!
یعنی ترسناکم من ؟؟

+ تو جدیدا عاشق شدی.. من قبلنا عاشق بودم الان شده یه عادت کاذب !

کتایون جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:08 ق.ظ http://www.fanosekhyal.blogfa.com

سلام ممنونم که سر زدین عالیه دوست عزیز مثل همیشه موفق و موید باشین

سلام
خواهش دارم!
نظر لطفتون هست..

حافظ مدیر وبلاگ یک ایران یک امید جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:14 ق.ظ http://www.1seda1omid.blogfa.com

سلام روزبه جان خواستم عرض ادبی داشته باشم و بگم وبلاگ را بروز کردم خوشحال میشم نظری بدی درضمن من با افتخار شما را لینک کردم اگه لطف کنی و وبلاگ من را هم لینک کنی ممنون میشم باش

سلام حافظ عزیز
ممنون عزیزم :)
چرا که نه ؟
سعی می کنم که هر چه زودتر بیام
:))
منتظرم باش :))
قربانت

مرجان جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست من
مرسی خبرم کردی...

سلام
خواهش
؟؟

سارا جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.sokon.blogfa.com

خیلی زیبا بود.هم وبلاگ و هم قالب و هم نوشته ها.ممنون از حضورت

خواهش می کنم
چشاتون زیبا می بینه!

مرجان جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:11 ب.ظ http://www.baranraha.blogfa.com

سلام دوست من مرسی خبرم کردی ....
واقعا ازادی ندارم که به خطر بیفتد ....
البته تو این مملکت ندارم تودنیا چرا ....
بگذریم پست خوبی بود ووووو
تا بعد دوست من...
جاویدان باشی

بله هم آزادی روح نداریم هم ‌آزادی جسم !
سعی ما باید بر این باشه که آزادی روح رو ایجاد کنیم وگرنه دنیاش مهم نیست !!

سحر جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:32 ب.ظ http://panawisht.blogfa.com


سلام عزیز خیلی مقبول است فقط همین و بس

سلام
خوب چی مقبول هست ؟؟
می تونم بدونم ؟؟

مامی جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 06:24 ب.ظ

بعضی جمله ها رو باید خوند و همین
نه میشه چیزی بهش اضافه کرد و ازش چیزی رو کم . ولی همیشه هم این شکلی جلو نمیره . امید ی هم هست
اینو هم قبول دارم که همیشه ما مشکل ساز نیستیم . گاهی این گردونه ی دوار با ما نمیسازه
خوش باشی . فعلا

اینکه طبیعت زندگی هست و جملات !!
اما من موندم تا کی باید خودمون رو گول بزنیم !!
من نمی خوام !!
نمی خوام از این فکرا کنم و امیده الکی الکی به خودم بدم !!

خدا رو شکر که قبول داری وگرنه یه باره دیگه یه دعوایه دیگه بین من و تو عملی میشد !!

:))

سلی جمعه 28 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:17 ب.ظ

آزادی ندارم که به خطر بیفتد !

ندارم
ندارم !!

به درک !
هر خطری که میخواد پیش بیاد به درک !
اصلن حوصله ندارم امروز !

یا حضرت جرجیس !!

خوب تو چرا می خوای منو بزنی ؟؟
من بی تقصیرم !!

خدا رو شکر که بیشتر از این توضیح ندادی.. . . . :دی

سورنا شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:29 ب.ظ

اوراااااااااااااااااااااااا

خوب اینو معنی می کنی ؟؟

:دی

فهیم عاطف شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:34 ب.ظ http://salaaratif.blogfa.com

حرمت حضرت عشق...!!!
انتخاب های عالی دارید..
زنده باد...

تشکر !!
:)
ممنون

دنیا به کام :)

سارا شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 07:36 ب.ظ http://eshgh-e-noghreie.blogsky.com

آخی...

سلام دادش روزبه...

مرسی از اینکه بهم خبر دادی...

عاشق شاد و موفق باشی
************************سارا*****

چرا اخی حالا ؟؟

سلام :)
خواهش وظیفه بود!
شما هم موفق باشین :)

[ بدون نام ] شنبه 29 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 10:57 ب.ظ

بر آستانه در گردِ مرگ می بارید

از آسمان شبزده در شب

تگرگ می بارید

و از تمام درختان بید

با وزش باد

برگ می بارید

که آن تناور تاریخ تا بهاران رفت

به جاودان پیوست

و بازوان بلندش

که نام نامی او را همیشه با خود داشت

به جان جان پیوست

به بیکران پیوست
سلام وبلاگ قشنگی داری موفق باشی

بسیار زیبا بود جدا !!
خوشم اومد‌:)

ممنون بابت حضور :)

شهرزاد یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:12 ق.ظ http://shahrzad91.blogsky.com\

سلامم روزبه جونم:
خوبی؟؟؟
چه قدر بده که آدم چیزی برای از دست دادن نداشته باشه..این طوری زندگی براش هیچ مفهومی نداره...
خیلی بده..
نه اون قدر هم بد نیست تنهایی..از چیزی هم جا نمی مونی...
اون وقته که تازه می فهمی برای کسانی که یک روزی تمام وقتتو میزاشتی و به قولی تنهایی هاتو پر می کردی و با خنشون خندون می شدی و با گریشون گریون هیچ ارزشی نداشتی و به خیلی چیزهای دیگه پی میبری...
پس بهتره به جای اینکه بعد از مدتی برای بعضی ها یه غریبه ی آشنا بشی از همون اول غریبه باشی...
فدای تو..
فعلا...

سلام عزیز
منتظرت بودم!
منم بد نیستم مثل همیشه..
به نظر من اون قدرها هم بد نیست!
لااقل من چیزایی رو واسه از دست دادن ندارم که خیلی ها احساس می کنن من دارم!
من چیزایی رو می خوام که واسه خودم بزرگ باشن..
بزرگ.. ایده آل های زندگی خودم.. که البته بهشون نرسیدم!
من با تنهایی بزرگ شدم.. لحظه به لحظه ی اون رو لمس کردم و حس.. یه خورده زیادی به اون عادت کردم
درسته که گاهی اوقات دوست دارم ا این اتاق بیام بیرون و بیرون رو هم نگاه کنم..
اما حسم بهم میگه همین جا بمون.. تو اتاق جات بهتره..

من خیلی وقته که غریبه هستم..

+غریبه هم خواهم ماند !!

مرجان یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:34 ق.ظ http://dayy.blogsky.com

گاهی وقتا آدم توی جمع هم متوجه میشه که خیلی از چرخ زمونه جا افتاده

آره
بعله
با خلق و خوی حضرت والا این طوری هم میشه :دی
خوش باشی :دی:دی

عادله یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 12:39 ق.ظ http://adeleh-f.persianblog.ir

:)

صدای تنهایی یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:23 ق.ظ http://www.3ot-delan.blogsky.com

چقدر جا افتاده ایم ؟؟؟
به اندازه ای که گذشته و آینده حال را از ما گرفته است؟؟؟
حالمان را از دست داده ایم ؟؟؟
بیا بچرخ تا بچرخیم ...

به همون اندازه ای جا افتادیم که نمی دونیم !!
گذشته هیچ وقت از ما گرفته نمیشه !
آینده ست که گرفته میشه..

من نمی خوام به آینده فکر کنم..
می خوام به الان به همین لحظه فکر کنم..

این برام مهمه.. همین لحظه..

دهکده رویا یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام روزبه خان
حالا خبر نمیدی که آپی بماند چرا سر نمیزنی؟ قهر کردی؟
من آپم
مثل همیشه از آپت هیچی نفهمیدم

سلام خانم
خوبی تو ؟
خوب معذرت یادم رفت :(
حالا چرا می زنی ؟؟
باشه چشم می یام
منتظر باش :)

خسته نباشی :|

سورنا دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 04:15 ب.ظ http://pagah.blogfa.com

اورااااااااااااا
یعنی زنده باد......
حضرت عشق!
خوبی؟؟؟
در این روز ها نیی..

اها
خوب که گفتی :دی
بد نیستم
این روزا خیلی هم درگیر نیستم
اتفاقا سرم خلوته
اما..
بی خیال...........

:)

....................... سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:18 ب.ظ

از زندگی بیزارم خسته ام کرده گاهی فکر میکنم بهتر بود نباشم دیگه نمیدونم چیکار کنمراستی جواب ایمیلامو بده منم تنها شدم تهنای تهنا

چرا خوب ؟؟
چی شده مگه ؟
من میلی ندیدم ازت!
؟؟؟

مهدی چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:52 ب.ظ http://www.diarymahdi.blogsky.com

سلام حضرت عشق
خوبی
خیلی قشنگ بود
به روزم پس از مدتها ژ
خوشحال میشم بیایی
فعلا

سلام عزیز
تشکر
ممنون
بد نیستم :)
منم خوشحالم که باز شروع کردین
می یام پیشت
منتظر باش..
فعلا...

سورنا پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:40 ب.ظ

ای آزادی
ترا
می خواهم
اما
تو در قفسی و قفس
میله هاش
پولادی....

من فعلا در غم از دست دادن استادم هستم..

۲ مرداد ۷۸...

پرواز به سوی جاودانگی استاد شاملو.. رهایی روح از جسم !!

+ ببخش !!

سلی جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ق.ظ

واقعا قشنگ بود !؟!؟!
خیلی !

چی قشنگ بود؟
شفاف سازی کن طرف !!

[ بدون نام ] جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:22 ق.ظ

زندگی مثل یه دیکته اس که غلط می نویسی و پاک کی کنی . دوباره می نویسی و پاک می کنی غافل از اینکه یه روز داد می زنن وقت تموم شد ورقه ها بالا

سلام دوست من
گل یخ اپیده ومنتظر شماست ...
تا بعد جاویدان باشی

ای گفتی...

سلام
منتظر باشین :)

دهکده رویا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:02 ب.ظ

سلام بر خوش قول ترین آدم دنیا
من آپم

سلام بر بد قول ترین دختر دنیا !!
معذرت
این دفعه رو باهات موافقم :دی
می یام..
حتما.. :)

دهکده رویا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام
ببین روزبه اومدی نسازی ها
من کی بدقولی کردم؟

سلام :)
من نسازم یا تو ؟؟
حرفا میزنی هااا :دی
تو کی بد قولی کردی ؟؟
خوب معلومه همیشه :دی

یوسف دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:19 ق.ظ

پس منم پیشاپیش تبریک می گم..
یادت باشه اولین نفر بودم.. :)

اوهااا هنوز مونده..

یه نفر قبل تو اینو بهم گفته :دی
شرمنده شدی دومین نفر :دی

دهکده رویا دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام
تو چرا آپ نمیکنی؟ خیلی تنبل شدی...اه اه اه...اولا بهتر بودی...

سلام
من چرا آپ نمی کنم ؟؟
من همین مدت پیش ۱۰ روز پیش بود که آپ کردم :دی
خوب فعلا که بهونه ای برای به روز کردن پیدا نکردم!

من هر وقت بهونه پیدا کنم به روز میشم :دی

..
همین زودی ها بهونه هم گیر می یاد !!

منتظر باش !!

عادله سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:37 ب.ظ http://adeleh-f.persianblog.ir

از دریا پرسیدم:که این امواج دیوانه ی تو از کرانه ها چه میخواهند؟

چرا اینان پریشان و در به در سر بر کرانه های از همه جا بی خبر می زنند؟

دریا در مفابل سوالم گریست! امواج هم گریستند...

آن وقت دریا گفت: که طعمه ی مرگ تنها آدمها نیستند امواج هم مانند آدمها می میرند و

این امواج زنده هستند که لاشه ی امواج مرده را شیون کنان به گورستان سواحل

خاموش می سپارند!

عجبی چیزی بود !!
مخصوصا چند خط آخری..

بردن به گورستان ؟؟!!

مریم سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:18 ب.ظ http://anooshka

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
......

+ حرفهایی از جنس نگفتن !!

++ تعجب (!!)

+++ کنکور ؟؟

عادله چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:25 ق.ظ http://adeleh-f.persianblog.ir

سلام
عیدت مبارک

سلام
عیدم مبارک ؟؟

عیده چی ؟؟؟؟!!!!!!

دهکده رویا پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:13 ب.ظ

آپ

منتظر باش :)

نگین جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:43 ق.ظ http://ariai.blgosky.com

کسی که هیچی واسه از دست دادن نداره
حتی ازادی
نگران هیچی نیست
فقط مثل خوره خودشو میخوره که چرا ازادی نداره
کسی که هیچی نداره و آزادی داره زندگی میکنه
ولی اونی که آزادی رو نداره نه !!
همه ما عقبیم از چرخ زمونه
اون میچرخه و ما راه میریم
اون تند میره و ما هم تند تر میریم و گاهی میخوریم زمین و تا بلند شیم خیلی طول میکشه
بستگی داره با چه سرعتی میرفتیم و با چه ضربی زمین خوردیم !!

هوارتا بوسسسسس

می دونی نداشتن چیزی برای از دست دادن یه طرف هست!
و غم اینکه حتی چیزی تو این زندگی کسب نکردی که برات ارزش داشته باشه طرف دیگه !!

حالا این دو رو با هم مقایسه کن بینم حرف من کدوم یکی بودش ؟؟

آره ممکنه که کسی که چیزی برای از دست دادن نداره دنیاش دیگه محدود تر نیست و خیلی آزادانه می تونه حرکت کنه اما اینم خودش درده دیگه !!

در مورد چرخ زمونه هم که شفاف گفتی اما گاهی اوقات من میگم کاشکی می تونستم این چرخ رو یه لحظه نگه دارم !!

+ وایسا دنیا می خوام پیاده شم.......

سورنا شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:34 ب.ظ

سلام می کنم...!!!
روح استادت جاویدانه باد...

به به آقا سورنا
خوبی تو ؟؟
چه خبر ؟؟!!
کم پیدا !!

اشک های مسیح شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:54 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

اومدم احوالپرسون..

بهتر بود نمی یومدی جوزف جون !!
حالی نمونده..
نزدیکاشم !!
...
بیهوده..

+ کم کم تو یکی متوجه میشی حرفامو.. . .

شهرزاد یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:15 ب.ظ

سلامم عزیزم:

هزار توی تنهایی آپ شد.

تو نمی خوای آپ کنی؟؟

سلام خانم
خویبن شما ؟؟
اه این جوری یاست ؟؟
انگار که این جدیده زود به زود تر به روز میشه..

نه من متاسفانه فعلا قصد آپ کردن ندارم !!
شاید همین روزا وقتش باشه..

!!!

شایدم نه !!

دهکده رویا دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:36 ب.ظ

سلام
کجایی؟
خبری ازت نیس؟
یه مدت زیاد میایی بعد یهو غیبت میزنه

سلام
همین طرفا هستم
دیگه بی خبر هستم !!
کم خبر هستم من !!

این جوری ست دیگه !! باید عادت کنی :دی

کیان چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:26 ق.ظ http://mydoom.persianblog.ir

سلام سو ء تفاهم نشه ها ولی این بابا صادق هدایت تا زنده بود هیچ کس محلش نمیکرد و به ریشش هم حسابی میخندیدند اما همین که خود کشی کرد شد جناب استاد و هر حرفش یه حدیث شد و کتاباش هم کلی محبوب شد ملت ایران اینن دیگه :
حیرتم از مرام این مردم پست این طایفه زنده کش مرده پرست

سلام !
می تونم بپرسم کی محلش نمی ذاشت هاا ؟؟؟
استاد تا سال ۱۳۳۹ (قبل از خودکشی دوم موجب به مرگ) تنها ۲۹ جایزه از کانون های ادبیات مختلف جهان رو کسب کردند که مهمترین جایزه ژورن فرانسه در سال ۱۳۱۸ هست که به پاس داستان های کوتاه استاد که به زبان فرانسه ترجمه شده بود گرفتند
کی استاد رو نمی شناخت ؟؟

استاد تنهایی و انزوا رو پیش گرفت در مدت ۴۹ سال زندگی خودش از ۳۰ سال آخر زندگیش رو خارج کشور بود و همیشه تنها..

اگه کسی استاد رو نمی شناخت تا حالا داستان هایی همچون بوف کور٬ سگ ولگرد٬ توپ مرواری٬ کاروان اسلام٬ سه قطره خون٬ نمایش نامهء افسانه آفرینش٬ داش آکل و و و ده ها داستان گران بهای ایشون رو به زبان های مختلف ترجمه نمی کردند و ازش فیلم نمی ساختن !!

نمونش همین فیلم هامون خسرو شکیبایی ست که بعد از مرگ ایشون تازه ملت یادشون افتاده تو سینمای ما اثر گرانبهایی مثل هامون هست (لازم به ذکر است داستان هامون از روی نقد بوف کور اثر استاد هدایت ساخته شده)

خوب این جوری که شما میگین دانشمند و نویسنده ها تنها به زمان خودشون متعلق هستن نه به زمان های بعد...

کسانی مثل هدایت.. شاملو و خیلی از بزرگان ما چندین سال بعد قدرشون دونسته میشه !!

مثل الان که قدر حافظ و حضرت خیام رو می دونیم..

ما ایرانی ها مرده پرست هستیم منم اینو ۱۰۰٪ قبول دارم
اما این معنی نمیشه که ارزش و منزلت یه نابغه رو زیر سوال ببریم...
تا کی می خوایم قدر اینا رو ندونیم !!؟؟

مگه اینم تخت جمشید و پاسارگاد و هگمتانه ست که باید آ-خ-و-ن-د ها بفروشنش تا قدرش رو بدونیم ؟؟

اینکه تو دست خودمونه .. از خودمون هست..

شما بوف کور رو دو بار بخونین حداقل) بعد متوجه میشین صادق هدایت چرا صادق هدایت شد !!!

امیدوارم که متوجه منظورم شده باشین..

موفق باشین..
بدرود !!

.... چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:39 ق.ظ

دزدکی اووومدم

خوش اومدی :)

همسو با تو یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 06:57 ب.ظ http://hamsoosite.com/

دوست عزیز

سلام وبلاگ جالب و زیبایی دارید حیف است که این وب از کاربران کمی برخوردار باشد برای افزایش کاربران وب خودت میتوانی آنرا در سایت زیر ثبت کنی کاری هم ندارد احتیاجی به گذاشتن لینک باکس هم ندارد فقط اگر تمایل داشتی میتوانی لینک زیر را در لینکدونی وبلاگ خود قرار دهی . به نشانی زیر برو و وب خودت را ثبت کن.

موفق باشی

عنوان: همسو سایت، همسو با شما

http://hamsoosite.com/

سلام
خواهش می کنم!
نظر لطف تون هست..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد