طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

۲۹ بهمن٬ سپندارمذگان (روز عشاق ایرانیان) شاد باد

...

باورهای ایرانی، نسل بشر یا نخستین زن و مرد جهان، به نام «مشی و مشیانه» از ریشه دوگانه گیاهی به نام «مهرگیاه» در دل زمین بوجود آمده و آفریده شده‌اند و در واقع زمین یا سپندارمذ، مادر نسل بشری دانسته می‌شده است


در تصویر حکاکی شده بر سنگ های تخت جمشید٬ هیچ کسی عصبانی نیست٬ هیچ کس سوار بر اسب نیست٬هیچ کسی را در حال تعظیم نمی بیبید٬ هیچ وقت برده داری در این مرسوم نبوده٬در بین این صدها پیکر تراشیده شده٬حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.

از ماست که بر ماست...

           بلی مام میهن بـــود زن ،زمین

                                     بود عشق شیــرین ایران زمین

           سپنــــدارمذ گان بود جشن  ما

                                     بود رسم شیــــــــرین آرا ماتا(مادر زمین)

           سپندارمذگان بـــــود جـشن زن

                                     زمین مام گیتی و زن مـام مــن

           چه گویم ازاین جشن وآئین مان

                                     که عشق است آئینمان درجهان

           من این جشن وآئین ایران زمین

                                    ستایــم و بــوسم زمین را جبیـن

           که این مهد مهد دل روشن است

                                    دل پارسان عاشق مــــیهن است

           کنون وقت اسپند مذگـــــان شده

                                   جهان روبه مادرو زن،جان شد

           مبارک بگویم تــــــرا زیب من

                                    توئی اخــــتر پاک میهن تو زن

           مبارک مبارک مبــــــارک ترا

                                    سپندارمذ گـان مبــــــارک خدا


نظرات 60 + ارسال نظر
مرتضی دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:06 ق.ظ http://www.kaboose-tanhai.blogsky.com

سپندرامذگان شما هم مبارک
مطالب جالبی بود
واسمون منت بزار
موفق باشی

تشکر
خیلی خوش اومدین
:)

یوسف دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:56 ق.ظ http://littlestar.persianblog.ir

آقا موبالکه..آقا تبریک می گم..آقا صد سال به این سال ها..
آقا اصلن خوشابه حال صاحبش!! :دی به ما چی می رسه؟؟ :دی :دی
چه عکس قشنگی! :ایکس
حالا این همه منتظر این روز بودی واسه ما چی خرررررررررررررررررررررریدی؟؟ :دی
شکلاتارو ردددد کن بیاددددددددددددددددددد..والنتین که در رفتی..اینو نمی تونی در بری..باید باسه همموووووووووووووووون کادو بخری.. وگرنه به قتل می رسی! :دی :)
شکلات! :((

سلام آقا...
تو خوبی ؟
نه بابا ما که کسی او نداریم !!!
اون کیلو چند !!!
ما شکلات نداریمااااا ا ا ا
ما گل می دیم به مردم :دی
ما که همین جوری کشته مردتیم !!
:دی

دریا دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:18 ق.ظ

سلام دوست من


ممنونم از مطلبی که نوشتی

اومدم که این روز رو تبریک بگم


بر همه مبارک باشه

سلام
خوش اومدین
۱۰۰ سال به همین روزااا
:دی :دی

شادان دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:38 ق.ظ

...یکی از روزهای خوب خداوند است ؟ ! نمی دانم ...
سلام. خوبی شما. فنر کنم اولین کسی باشم که بعد از up کردن اومدم سر زدم نه :)
من هم روز سپندار مذگان رو به شما و همه عاشقا تبریک میگم
شاد باشی
شادان

سلام خانم
خوبین شما؟
خیلی خوش اومدین
البته فکر نکنم اولین نفر بودی
:دی
به هر حال مثل همیشه لطف کردی تو...
منم به شما تبریک می گم...
پاینده باشی...

بنفشه دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:43 ق.ظ

سلام
نمیدونم چندمم
اما ممنون از دعوتتون
با مناسبت قشنگی به خونت مهمون شدم


مشکل اصلی همه ما اینه که خودمون تاریخ خودمونو نمیشناسیم و فقط چیزایی رو میدونیم که اونا میخوان بدونیم و بسسسسس



من اینجا چند ساخه رز؟؟!!!!!!!!!!!!!! سفید ندیدم
کی دیده؟

میبینم که روی میز شما هم بدتر از میز من شتر با بارش گم میشه :))

سلام
فکر کنم ۴ ام
:دی
خیلی لطف کردین که اومدین
نه عکسی که گرفتم یهویی شد
واسه همین به هم ریخته بود دیگه
:دی
دقت کن می بینی...

بنفشه دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:44 ق.ظ http://ravieghese.mihanblog.com

یادم رفت ادرس بزارم تو قبلیه
اومدم ادرس بدم
شاد باشی
و مبارکککککککککککککککککک

تشکر... . .

گیلاس دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ق.ظ http://monzo.blogsky.com

اولا کاش در مورد این روز بیشتر مینوشتی! من خودم تقریبا هیچی از تاریخچه این روز نمیدونم و فک نمیکنم افرادی مثل من کم باشند!!!
دوما چه جالبه عکس اون بالا!!
سوما چه اشکالی داره بعد از اینکه تمدن اصیلمون به نمایش گذاشته شد بعد از مسجد حرف بزنیم! این سیر پیشرفت ما ایرانیا رو نشون میده!! نمیخوای بگی که ما باید در اون برهه متوقف بشیم؟؟!!! اینم قسمتی از تاریخ و سرگذشت ماست! با کارایی که عربها در ایران کردند موافق نیستم و لی اینکه فرهنگمو بسط داده بشه به مذهب و دین و مسجد چیز بدی نیست! از یه جایی به بعد، زمانی که دیگه کوروشی وجود نداشت، پیامبری پیدا شد که در دنیای اون روز بهترین بود ! ایرانیها هم آگاهانه به سمتش اومدن! الان هم ما نمیتونیم اینو از تاریخمون پاک کنیم!!
در ضمن هیچ وقت اسلام رو در کنار عرب ها نذار!! اسلام دینیه که با کارهای همین عربها که میگی مبارزه کرده!
این روز رو به همه عاشقان تبریک میگم
شاد باشی

سلام
خوبی؟
فکر کنم خیلی برات حرف دارم پس خوب بخون
اول اینکه باشه حتما مجزا برات حرف می زنم در مورد این روز
سیر پیشرفت تمدن درسته ؟
یه سوال ازت دارم اگه میگی که اون زمان باید پیشرفت می کردیم و اسلام اومده حالا من می پرسم که اسلامم ۱۴۰۰ سال پیش اومده پس ما باید دنبال یه چیز دیگه می گشتیم درسته ؟؟
ببین مسجد با خون ما ایرانی ها نمی خونه !!!
ما خودمون دین داشتیم
زرتشت
اما اونو ازمون گرفتند
در ضمن هیچ کدوم از مردم ایران طرف اسلام که نرفتند
اون رو به ما تحمیل کردن
مگه جنگ اعراب رو نمی دونی وضع شو؟؟؟
من اسلام رو در کنار عرب ها نمی ذارم اما بالای ۹۵ ٪‌ مسلمان ها عرب هستند
کمی بیشتر فکر کن...

دهکده رویا دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:29 ب.ظ

اول شدم!!!!
این روز بر همه مبارک
منم موافقم تا روز سپندار مذگان هست چرا ولنتاین؟
موفق باشی.

نه ۸ ام !
منم بهت تبریک می گم...
اما بیشتر از اینا ازت می خواستماااااا

الهه دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:44 ب.ظ

چشم حتما خبرت می دم اگر وب جدید ساختم...تا ببینم چی می شه...آخه اینم مجبور شدم حذفش کنم...اصلا دلم نمی خواست دیگه حذفش کنم...یه چیزی من و مجبور کرد...می بینی کار من و تو رو خدا؟هر دفعه به یه دلیل مجبور می شم...ایندفعه هم تعصبات بی جای یه نفر باعثش شد!!!از ۱ ماه قبل از اینکه تو من و بشناسی می خواستم این کار و بکنم...ولی حیفم می اومد...ولی اون موضوع که گفتم مربوط بود به تعصبات بی جای یه نفر پایه وبلاگم و به هم ریخت...دیگه راهی نداشتم...شاید با ساختن وبلاگ جدید بازم برام دردسر بشه...به خاطر همین فعلا بی خیالش می شم...اما بازم تا ببینم شرایط چی می خواد...
.
.
.
راستی اون گلای رزه یا نرگس؟ من فکر کنم به نرگس بیشتر شبیه باشه تا به رز؟!!!!!
اون نوشته رو نتونستم بخونم...اصلا مشخص نیست...فقط می خواستی ما رو کنجکاو کنی؟

با پاراگراف اول موافق :دی
در ضمن رزززززززززززززززززززززززززززززززززززززز ههههههههه
نه نرگس
آره همینه دیگه ولی می شد حدس زد (به جون خودم!)

نرگس دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 ب.ظ http://www.nargesb.blogsky.com

۱. من عاشق تنوع هستم و هیچوقت از تنوع خسته نمیشم ! اگه موبایلم رو ببینید متوجه میشید ! هر روز یه رنگه ! قاب های رنگارنگ دارم و مرتب قابشو عوض می کنم ...
۲. فکر کنم نباید اسلام رو با رسم و رسوم ملیمون قاطی میکردی . تو نظر شخصیتو گفتی من هم همینطور !
۳. اینا گل نرگسه ! نه رز سفید !!! با دقت نگاه کنی متوجه می شی !! :پی

۱- من این جور نیستم
۲- خوشحالم که اینو گفتی...من هم امیدوارم که تو این برهه از زمان به حرفای هم احترام بذاریم
۳- رز هست

صدای تنهایی دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:21 ب.ظ http://www.3ot-delan.blogsky.com

سلام
سپندارمذگان روز پاک عشق ایرانیان،بر همه عاشقان مبارک
روز 29 بهمن روز عشاق بر تمام عاشقان ایرانی مبارکباد
در ایران باستان، نه چون رومیان از سه قرن پس از میلاد، که از بیست قرن پیش از میلاد، روزی موسوم به روز عشق بوده است. در تقویم ایرانی دقیقا مصادف است با ۲۹ بهمن، یعنی تنها 4 روز پس از روز والنتاین. این روز سپندارمذگان یا «اسفندارمذگان» نام داشته است. سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می‌‌کردند..
هرچند به نظر من برای عاشق هر روز، روز عشق است

منم این روز رو به همه تبریک می گم ...
اگه میخواستی ما بتونیم بخونیمش حتما واضح تر میگرفتی پس نمیخوای ...
امیدوارم هرجا هستی عزیز موفق باشی و عاشق زندگی کنی

سلام
من می دونستمااااا که تو این جوری هستییییی
:دی
خوشحالم کردی....
قصدم همین بود دیگه:دی....
منم برات آرزوی موفقیت می کنم :)

ندا دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 01:57 ب.ظ

ر و ز ب ه وقتی حروف اسمت رو جدا مینویسی انگاری خودتو تیکه میکنی پس کامل بنویسی
ــــــــــــــــــــــ
و اما روزبه خوب و مهربون و کمی ...
عشق تنها می‌بخشد
داد و ستدی در بین نیست‌،
از این رو، سود و زیانی در کار نیست‌.
عشق از بخشیدن لذت می‌برد،
همانگونه که گُل از عطر افشانی
چرا باید بترسند؟
چرا باید بترسی ؟چرا باید بترسم؟
به یاد آر،
ترس و عشق هرگز با هم سر نمی‌کنند، نمی‌توانند با هم باشند.
همزیستی ایندو ممکن نیست‌.
ترس درست قطب مخالف عشق است‌.
بگذار خنده‌ات خنده‌ای تام و تمام باشد .
من دیگر نمی ترسم. چون عاشقم عاشق عشق. همین
ــــــــــــــــــ
روز قشنگیه و امیدوارم برای تو به یاد موندنی و جذاب تر باشه
هر چند این روزا فقط بهانه ای هستن برای اینکه به یاد بیاریم هستند کسانی که ارزش دوست داشتن رو دارن . برای من روزی که به این باور برسم روز مبارکیه .
و دیگه اینکه...
عزیزم خانه دلت آباد با عشق

می خوام تکه به تکه ی خودم رو ببینی !!!!!!!!!!!
-----
جالب بود! اما کمی چیییی ؟؟؟
--------
واسه من که امروز و دیروز هیچ فرقی نمی کنه !!!
اما به این خاطر نوشتم چون می خواستم خیلی چیزا رو به خودم ثابت کنم...
حالا....
پاینده باشی...

ندا دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ب.ظ

خول و چل جونم
۱من اینجا رز سفید نمیبینم
۲ اگه نمیخوایی چیزی خونده بشه اصلا چرا باید تو کادر باشه
۳ سلیقت در انتخاب چی میگن به اینا عطر یا ادووووکلن بد نیست (نیست تو دهات ما گیر نمیاد واسه همون)
۴ اینکه خیلی دیوووونه اییییییی
فعلا

۱- باید ببینی !
۲- دیگه دیگه اینم نوعی اذیت کردن و کنجکاویه !
۳- آره دیگه با JOOP زندگی می کنم !!!!
۴- خواهش می کنم

یوسف دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ب.ظ

من نوک قله با دی ای ال هم وبلاگت ۴ساعت طول کشید بالا بیاد!..الان از مریخ یه ایمیل داشتم که بهم گفتن به روزبه بگو حجم وبلاگشو ۲۰۰گیگابایت کنه تا زودی بالا بیاد!!! =)) :دی
نه باااا شوخی کردم..خیلی هم وبلاگت حجمش بالاست!! :دی
دیگه من حالیم نیس..شکلات ایرانی خالجی نداره..من گل می خوام چیکار؟؟شکلات بده لااقل استفاده ای بشه! :((

اههه داشتیم ؟؟
من همین الان با انوشه انصاری از مریخ اومدیم !!!!!
:دی
ما که چنین پیغامی دریافت نکردیم!
شکلات های ایرونی مرغوب نیستند
واسه همین گفتم دیگه !
گلم بخور تو که گیاه خوار بودی !!!!

مرجان دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:10 ب.ظ http://dayy.blogsky.com

سلام بر روزبه خان خان :)
این روز قشنگ رو بهت تبریک میگم :-* چی بهتر از این روز ؟
ولی اگه از ۳۰ یا ۴۰ سال پیش تا حالا همه ساله این روز رو جشن میگرفتن مطمئنا الان به جای ولنتاین ، سپندارمذگان رو جشن می گرفتیم ! همینطور که مردم ایران کاری به عید کریسمس ندارن (با اینکه همه دنیا عیدشون روز کریسمسه ) ولی در عوض عید نوروز رو هر سال با شکوه تر از سالهای قبل جشن میگیرن ... چرا ؟ چون مرتب همه سال بهش پرداخته شده و فراموش نشده
اینطور نیست ؟

بابای

سلام
تو خوبی خانوم؟
آره باهات موافقم
دیگه منم می خوام از امروز واسه ۳۰- ۴۰ سال بعد شروع کنم به تبلیغات !!!
نظرت ؟؟

سحر دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:23 ب.ظ http://sahar-n.blogfa.com

سلامممممممممم

خوبیییییییییییییییییییییییییییی

میسی که خبریدیمممممممممممممممم























خشنگ بودددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

سلام
خوبی؟
تشکر !!!!!!!!

آقا موشه دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:59 ب.ظ

به به روز به خان
بابا سپندار بابا تفنگچی =))
مبالکه آقا مبالکه
من که احضار نظری در مورد این روز ندارم ولی لازم به ذرکره که
روز سپنداز مذگان روز محبت محصوب میشه روز عشق نیست نماد محبت کردنو عشق ورزیدن به مادرو همسرانو دخترانه اون روز عشقی که قبل ازدواج بین پسر و دختره نیست واسه همینه که ما ولنتاینو تو خونه ما جشن گرفتیم
البته اگه عشق عشق باشه و عاشقم عاشق هوس باز دوروزه نباشه که ادعای عاشقارو در بیاره مهم زمان عشق بازیش نیست
در زمان ایران باستان مردم زمین را مادر میدونستن و بیشترشون زمین پرست بودن حالا بماند که کم کم این روز تندیل شده به روز زن و به تخت نشاندن زنان آن قدیمو دادن هدیه های زیاد به اونا
روایتی هست که میگن تو این روز در اون زمان مردم جم میشدن و به احترام زمین که مادر میدونستن بعضی از حشرات و حیوانات رو میکشتن که به زمین آزار میرسوندن

اینا همش روایاتی هست که تو کتابا نقل شده و دست به دست گشته تا رسیده به الان

من که اگه بخوام به عشقم هدیه بدم دنبال مناسبت نمیگرم سووووووووت

اوووووه کجای این گلا رز هستش (به قول مرجان تعجب مولک )
کلک با ماژیک کشیدی رو اون کاغذه میگی هرکی تونست بخونه =))
امضاش که حضرت عشقه آقا یه بی نهایتم من خوندم با یه لاو انگلیسی زیرش باقیشم خودت لو بده چشامون سو نداره ننه

آقا موشه دوشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:18 ب.ظ

آقا جوابت به گیلاس یه جواب غیر منطقیه من نمیخوام بحث کنم ولی دین اسلام دین تحمیلی نیست اجبارم نداره و نداشته بعدم گذشت دوران جهالت ۱۴۰۰ سال پیش
در مورد عرب ها هم دین اسلام دین عرب ها نیست که بگیم ما ایرانیا دینمون زرتشت درست پیامبرای ما همگی عرب بودن ولی همه جنگ هایی که آن زمان پیامبرا میکردن با خود عرب های جاهل اون دوره بود
چه خوبه که ما فرهنگ و اصالتمونو نگه داریم ولی نه جاهلیت اون زمان رو

حالا اگه من منظورتو از این جوابت نفهمیدم دیگه بماند اگه هم درست گرفتم منظورتو عزیزم بیشتر در این زمینه مطالعه کن من همه حرفاتو تکذیب میکنم

چه عجب آقققاااااااا
اینجا اومدی تو ؟؟
ببین شاید تو هم منظور من رو بد گرفتی عزیزم
موشی جونم منظورم این بوده که اسلام به زور به ما تحمیل شده نه اینکه خودمون اون رو قبول کردیم
اینو هم می دونن که اسلام با جنگ خونینی به ایران اومده
حتی خونین تر از مغول ها...
فرهنگ ما رو نابود کردن
هر چی داشتیم رو از بین بردن
اما ما باید تا کی ضربه ی اون جنگ رو بخوریم الانم همین طور ؟؟
مطالعه ؟؟
موهای من سفید شد رفت !!!!
از بس کتاب خوندم... . .
به هر صورت من یه ایرانی هستم و دینم هم....(بماند حالا)
:!!!
بی خیال بعدا برات می حرفم.. . .

م ه د ی سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:18 ق.ظ http://tarlaan.blogfa.com

سلام دوست من
مطلبت رو دربست قبول دارم
به امید روزی که یه کم به هویت خودمون فکر کنیم
به اینکه از کجا اومدیم و الان کجائیم
حضرت امیر می فرماید: خدا رحمت کند کسی رو که بدونه از کجا اومده و کجا است و کجا باید بره.
زیاده عرضی نیست

سلام
خوشحالم :)
اما حضرت امیر کیه دیگه ؟؟
لطف کریدن...

اکبر سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:23 ق.ظ http://akdi.blogsky.com

سلام
خوبی؟
منم این روز رو با تاخیر بهت تبرکی میگم.
راستش دو سه روزی بود که اینترنت اینجا قطع بود و بهش دسترسی نداشتم و امروز کامنتت رو دیدم.
مواظب خودت باش.
فعلا

سلام اکبر آقا
خوفی تو ؟
چه عجب اینجا دیدمت
تو هر موقع بیای خودتی دیگه...
:)

یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:14 ق.ظ http://rue.blogsky.com

سلام روزبه
دارم ذیوونه میشم..نمی دونی چه حالی دارم ..دیگه نوشتن هم آرومم نمیکنه...مثل آدمای روانی شدم...چرا...چرااااا با من اینکارو کرد...چرا تنهام گذاشت و رفت...میدونست دوسش دارم..میدونست عاشقشم ..چرا خدااااا....تو بگو چی کار کنم...اصلا چه کاری میتونم بکنم...کاش وقتی رفت همه خاطراتشو با خودش میبرد...اونارو گذاشت تا بشن بلای جونم....شرمندت که دیر بهت سر زدم...آخه رفتم تا تنها باشم اما نشد...بازم به دیدنم بیا...دلم خیلی گرفته..واسم دعا کن
دلت شاد

سلام خانوم
تو خوبی‌؟؟
یعنی چی ؟ چی شده ؟
تو که اینجوری نبودی
یهو چی شد؟؟
دیدم یه چند مدته که وبتم دیگه اونجوری نیست...
برات دعا می کنم
این روزا همه به دلیلی تنها می ذارن همو....
مواظب خودتم باش!
فعلناا...

علیرضا ترنج سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:37 ق.ظ http://toranjj.blogfa.com

سلام به حضرت عشق / روز سپندار مذ بر تو هم مبارک . نوشته خوبت را خوندم . خوشخال شدم از دیدنت
با یک عمودی به روزم و منتظر

سلام
از خودتم مبارک :)
خوش اومدی
می یام پیشت...

سپیده (اجق وجق) سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ب.ظ http://kh0damokh0dam.blogfa.com

سلام

مرسی که به وبم سرزدی و دعوتم کردی

از اینکه اومدم تمام پستاتو خوندم خیلی خوشحالم

راستی ما میتونیم باهم تبادل لینک داشته باشیم

البته اگه شما راضی باشی من که از خدامه ؟؟؟؟

اجازه هست ؟؟؟؟؟

سلام
خواهش می کنم وظیفه بود
چرا که نه ؟
حتما... . .
منتظرم باشین خبرتون می کنم
قربانت
فعلنااا....

نیاز...یا همون زهرا ! سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:22 ب.ظ http:// www.night-melodi.blogfa.com

سلااااااااااااااام!
سپندار مذگان مبارررررررررررررررررررررک!
خوش باشین !
بهم سر بزن ...منتظرم !

سلام
از شما هم مبارک
خوش اومدین... . .

آرش سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 04:45 ب.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

امیدوارم چه ولن تاین باشه چه سپندارمذگان همه عاشقها به مراد دل خوشون برسن

اینو خوب اودمی آرش...

مهسا سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:21 ب.ظ http://www.icegirl2007.blogfa.com

سلام
خیلی قشنگ آپ کردی خیلی خوشم اومد عالیه
ممنون از حضور سبزت
بازم بیا پیشم خوشحال میشم
موفق باشی[لبخند][گل][لبخند]
[بدرود]

سلام
خوبین شما؟
خواهش می کنم
لطف کردین که تشریف اوردین
منت گذاشتین
حتما...

شهرزاد سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:48 ب.ظ http://shahrzad91r.blogsky.com

سلام روزبه جون:
خوبی گلم؟؟؟؟
روز عشاق رو با تاخیر بهت تبریک میگم ...معذرت عزیز..
عزیزم عرب ها فقط در یه محدوده ی زمانی بر ایران و ایرانی حکمرانی کردن و از زمانی به بعد خود ایرانی ها به طور مستقل بر ایران حکمرانی کردند که در این دوران تا حدودی هم ترک ها و قبایل کوچ نشین هم آزار و اذیت میکردن..
و هر چی که بوده کوتاهی خود ؛خود ؛خودمو بوده و روی کار آمدم افرادی نالایق...
ولی تا ایران و ایرانی هستیم همواره مستقل و پا برجا هستم
معذرت میخوام که تا حدودی هم از تاریخ گفتم چون تا حدی رشتم به تاریخ مربوط میشه و هیچ قصد دیگری نداشم فداتشم...
کاملا هم با حرفات موافقم دوست عزیزم...
فدای تو ..
مرسی؛ممنون..
یا حق!!!

سلام خانومی
خوبین شما؟
خوش اومدی
اما در مورد حرفات
ببین من هم اینو قبول دارم
ولی عرب ها با حملشون و کارهایی که کردند اثرات جبران ناپذیر خودشون رو گذاشتن دیگه... . . .
که تا سال های بعد هم با ما هست این اثرات...
متاسفانه کار بزرگی برای زدودن این همه اثرات داریم که فکر نکنم به تحقق بینجامه.. . .
امیدوارم... . . . .

غریبه چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام روزبه جان

آقا روز عشقولانت رو بهت تبریک میگم .. امیدوارم که به همه عشقولانه های دنیا و آخرتت برسی :دی

اما به نظر من دیگران بیشتر دچار توهم فانتزی شدن (در جواب به کامنتت!!)

روز و شبت خوش...
یا حق

سلام عزیزم
تو خوبی؟
کجا بود روز عشقولانم هااا ؟؟
ما که نداریم از این چیزا :دی
تو هم همین طور...
نه جونم تو دچار سردرگمی شدی
:دی

دهکده رویا چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام
بابا نشد یه بار من بیا نظر بدم تو منو ضایع نکنی(گریهههههههه) خوب چی بگم؟ نوشته ی روی میزتو نتونستم بخونم ، خوش به حالت کلی گل نرگس داری ، دیگه چی بگم آخه؟
خوب شد حالا؟!!!

سلام خانم
تو خوبی ؟
دیگه از بس نمی یای منم مجبورم یه راهی پیدا کنم که بیای هااااا
:دی
می خوای یه دونشم بهت بدم
البته که همش پژمرده شده
:(
نه هنوزم خوب نشده هااااا
:دی

سپیده چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.future2010.blogsky.com

من عاشق گلای روی میزتم.......

قابلتون رو نداره !
هر چند که الان دیگه پژمرده شدن. . . .

M_P چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.amaghejahanam.blogfa.com

salam be doste aziz. tavalode manam 29 bahmane

به به به
خوش به حالت :)
ایوووووولللللللللل

ن د ا چهارشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:22 ب.ظ

تو دیگه چرا تیکه ای ؟؟؟؟؟؟؟
تو هم ؟؟؟؟؟؟؟
.....

گیلاس پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:26 ق.ظ

سلااااام داداش روزبه
:دییییییییییییییی
چون ادامه دادی ادامش میدما!!!!
اول اینکه کاش زودتر فهمیده بودم زرتشتی هستی! چون واقعا نوع صحبت با یه فردی که مسلمان هست و اعتقاداتش باد هواست با یه غیر مسلمان خیلی فرق داره!!
ببین هیچ کس من نوعی رو مجبور نکرده که مسلمان باشم! اما واقعا توی عمقش که رفتم دیدم اسلام واقعی! نه اون چیزی که افراد عرب و غجم از اسلام نمایش میدن! خیلی خوبه!!! من واقعا از اون دسته آدمایی هستم که تا دلیل یه چیزی رو نفهمم یا به نحوی قانع نشم کاری رو انجام نمیدم!!
با خیلی چیزایی هم که به زور توی گوش همه میکنن مشکل دارم!!! یه سری افراد هستن که همه دین ها رو به گند کشیدن! توی کشور ما هم کم نیستن اینا! دیگه عرب ها که جای خود دارند!!! اینایی که میان به اسم اسلام خیلی کارا میکنن دارن از ریشه با آدما بازی میکنن! واقعا اسلام شناسای واقعی نه هیچ جا خودشونو مطرح میکنن نه به زور میخوان دین رو توی سر ملت کنن! اینایی که تو میگی همشون تشنه ی قدرت هستن و راهی بهتر از دین برای قدرت و حاکمیت پیدا نکردن!
عرفای واقعی و اونایی که یه چیزی حالیشونه تا چه حد دیدی؟؟!!! هر کسی جذبشون میشه!! اتفاقا چند روز پیش اتفاقی از پیش یکی از این عالمای واقعی که خیلی قبولش دارم سر در آوردم! اونم حرف تو رو میزد!!!! آخر حرفاش هم کشید به این که ما همون آدمایی هستیم که یه روزی پندار نیک ، گفتار نیک ، رفتار نیک از اعتقادات ذهنی و رفتاریمون بود!!!
اینکه تو میگی ما در گذشته هم دین داشتیم! آره خوب! من با زرتشت و مسیحیت و یهودیت واقعی!!!! مشکلی ندارم!!
کم مطالعه در زمینه ادیادن نداشتم!!! شاید به دلایل مختلف بوده اما به هر حال خیلی در مورد ادیان مختلف تحقیق کردم!
تو زرتشت رو نبین که هنوز هم قوانین و باید و نباید هاش قشنگه!! قبول دارم که زرتشت دین تر تمیز و پاستوریزه ای هستش و اونجوری که بقیه ادیان تحریف و خراب شدند ، تغییر نکرده! اکثر زرتشتی هایی هم که دیدم خیییییییییییییییییییییلی آدمای خوبی بودند!!! اینو بدون اغراق میگم!! ولی مثلا یه نگاه به کتابای مقدس یهودیا بنداز!!! دیگه هیچی در این زمینه نمیگم! چون پس فردا یکی دیگه یقه ام رو میچسبه میگه تو درباره یهود اینو گفتی و فلان و بیسان!!
حرف من اینه که اشکالی در این نمیبینم که وقتی تاریخ ایران رو نشون میدن یا ازش صحبت میشه ، از اسلام هم حرفی زده بشه!چون تاریخمون خواسته یا ناخواسته به اسلام کشیده شده!!! که خوب یکی از نماد های اسلام مسجده!
همین!
بعدشم این مثالی که در مورد امر به معروف زدی مشکلش چیه؟؟!! راستش منظورت رو ازش نفهمیدم درست!
از این حرفایی که زدم الان تو فک میکنی یه مسلمان دو آتیشم! نه ! خیلی هم این خبرا نیست!‌ولی به یه سری چیزا که اعتقاد دارم مصرم!!
به نظر من اعتقدات افراد یه چیز شخصیه! که فرد خودش باید بخواد تا تغییرش بده! به هیچ کس هم ربطی نداره! اینو اگه دقت کنی توی نوشته های وبلاگم میبینی که هیچ وقت نه از عقایدم زیاد حرف میزنم نه کاری به اینکه دیگران چی میگن دارم!! همین فضولی توی ذهنیات همدیگه باعث همون زور و اجباری شده که تو ازش حرف میزنی!!!
بیخیال اصلا!
حالت چطوره؟؟!!
داری چی کار میکنی شیطون که اجق وجق شدی؟؟!!!

سلام خانومی
تو خوبی؟
این سری حرفات خیلی به دلم نشست تا دفعه قبلی !
منطقی تر بودااااا
ببین منم حرفام اینجایه دیگه !!
اسلام خواسته و ناخواسته وارد ایرانمون شده٬ من حرفم اینجایه که چرا ما باید تمام اون همه عظمت رو نا دیده بگیریم بریم سراغ اسلام
حالا که بیشتر ازش می دونیم
از دینش
از کیشش
ببین من به اندازه ی مو های سرم! تحقیق کردم !
دین من هم مشکلات خاص خودش رو داره
۱۰۰٪ عیوبی هم داره
بدون عیب نیست اما اینو اعتقاد دارم و باور دارم که از اسلام مقید تر و کامل تره...
ببین اگه توجه کنی تو تمام دین هایی که می بینیم دو دسته گی و تفرقه میون دسته کم ۲ دسته وجود داره
اسلام: شیعه و سنی
مسیح: کاتولیک و پروتستان
یهود: یه ۱۰ دسته ای وجود داره !!!!!!!!!!!

اما دین ما ایرانی ها چی ؟ ویژگی بارز دین زرتشت به یک پارچگی و یک دست بودنش هست...بدون تفرقه
جالب شد !
تو گفتی در مورد ادیان کم وطالعه کردی ؟؟
اگه کم مطالعه کردی و نمی دونی پس چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عجیبه والله !
اما در مورد امر به معروف و نهی از منکر:
ببین من ظور من این بود اسلام میگه اگه خواستی کسی رو از کار بدی که می کنه نهی کنی به هر توانی می تونی کنی
مرحله به مرحله شو بهت گفتم
اما حرف من اینه که اسلام میگه اگه کسی کار بدی کرد و می خواستی نهیش کنی ! حدالامکان می تونی خونشم بریزی تا اون رو نهی کنی...
مبارزه
جهاد
چه می دونم از این چرندیات...
این یعنی خشونت
مصداق کارهای اسلام.

~~~~~~~

خانومی احساس می کنم این بحث رو ببندیم بیتره !
نه ؟ با موشی هم که حرف زدم همینو گفتم
آخه واقعا نمی شه تو این فضای بسته چیزی رو گفت
خیلی جا داریم هنوز... . . .
قربانت
موفق و موید باشی
می یام پیشت
پاینده باشی....
به امید ایرانی آزاده برای ایرانی... . . . . .

بدرود !

آقا موشه پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:03 ب.ظ

سلام
ببین منظورتو خوب فهمیدم چی میگی الان ولی تو نگرفتی من چی میگم :دی

ببین نگفتم که کتاب رمان بخونی =)) برو در زمینه اسلام کتاب بخون ببخشیدا ولی نه از تاریخچه اسلام چیزی میدونی نه از خود اسلام !!!! اگه نگا به الان مملکت میکنی یا مبارزه با ضد فرهنگیو میبینی دلیل نمیشه که اسلام به زور تحمیل میشه چه الان چه قبل این مربوط به تهاجم فرهنگی میشه نه دین

ببین اون زمانی که تو ازش حرف میزنیو فرهنگشو پیش میکشی دوران وحشی گری ایرانیان بوده

بی خی خی نه من تورو میتونم قانع کنم نه تو =))
موسی به دین خود عیسی هم به دین خودش :دی
منم هم به ایرانی بودنم افتخار میکنم البته در کنار دینم اسلام

سلام آقا موشه!
خوفی تو ؟
عزیزم من که نگفتم رمان خوندم
درسته که شاید من کتابایی در مورد اسلام خوندم رو کسانی نوشتن که خودشون ضد اسلام بودن و ممکنه که زیادی غلو کنن !!!!
مثل هوشنگ گلشیری..
اما ببین اصلا به این حکومت کاری ندارم
من دارم اسلام رو تو دید کلی می بینم نه جزئی
وقتی که....
موشی بذار این بحث رو ببندیم !!!
بخدا می ترسم یه چیزی بگم تو هم ناراحت شی دیگه واییییییییی
کی بیاد جمعش کنه.... . . .
فعلا که گیلاسی ولم نمی کنه :دی
تا حساب اون رو برسم بعد می یام پیشت
قربانت
یه دو سه تا کتاب بخون تا معلوماتت بره بالا
نه کتاب داستان موش و گربه هااا :دی
پاینده باشی.. . . .

شیما پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:59 ب.ظ http://www.shainaz.blogfa.com

سلام همیشتون پر از عشق

آفرین عالی بود خوبه توی این افتضاح بازار مملکت مثلا اسلامی کسانی پیدا میشن که یادشون نرفته اصلیت ایرانی بودنشونو

شاد باشید سبز اما عاشقه عشق

سلام خواهر
تو خوبی؟
آره دیگه باید یکی پیدا بشه...
مثل پست قبلی خودتااااا
:دی
پاینده باشی.. . . .

سارا خانم پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:37 ب.ظ

سلام رفیق قدیمی
مگه میشه فراموش کرد
کوتاهی این رفیق بیمعرفتتو ببخش
یکی دو بار اومدم برات پیام گذاشتم
نیومدی
و بعد که من هم فیلتر شدم
خوبی روزبه
میبخشی منو
من دوره خیلی بدی رو دارم طی میکنم
میخوام که درکم کنی
مواظب خودت باش

به به به به ب ب ب ب ب ه ه ه ه
سلام عرض کردیم !
چه عجی بابا!
قدم رنجه فرمودی؟؟؟؟
منم دلایلی مثل خودت دارم... . . .
اما مال تو که فیلتر بود همین دیشب اون یکی جدیده رو پیدا کردم...
می یام پیشت بیشتر می گم...
قربانت
فعلنااا....

گیلاس پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 04:44 ب.ظ http://monzo.blogsky.com

سلااام
میگم منم با بستن این بحث موافقم!
هر چند خیلی حرف دارم برات!!

من گفتم کم مطالعه نداشتم! یعنی در این زمینه خیلی مطالعه داشتم!!! که گویا داداشمون اشتباه متوجه شده!!!


در ضمن یه کوکچولوی دیگه! امر به معروفی که اسلام گفته رو اشتباه متوجه شدی!! یعنی از زبان ضد دین ها این برات تفهیم شده!! اینی که تو نوشتی تنها یه برداشت غلط از دستوراته! مثل خیلی چیزای دیگه!!
به هر حال بیخیال!!

نمیخواد دیگه جواب بدی توی وبم!! همینجا تموم بشه بهتره!!
قربوووونت
خیلی از آشنایی باهات خوچحالم!!
:دییییییییییی

سلام
می گمااا منم کلی حرف دارمااااا
تا یه ۱۰ روزی بشینیم صبح تا شب حرف بزنیم هنوز م حرف دارماااااا
در ضمن امر به معروف و نهی از منکر هم درست گفتم
همه جا که همینو نوشته....

نقطه سر خط.
منم خوشحالم.
قربانت
فعلنااا....

یوسف پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 06:53 ب.ظ

می گم روزی جون این سپندارمذگان شوما تموم نشد؟؟؟!

به قول آبجی ملجان..الفرااااااااااار =))

سلامت کو ؟؟؟
آره دیگه ولی هنوز کار داره !
طفل معصوم می خواد بچشم در بیاره تو اسفند
:دی

علیرضا پنج‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.taropud.blogfa.com

بر تو از دستان دور نامه ها آورده ام
بر تو از سالان دور قصه ها آورده ام

میخوام تو این پست نظر همه ی دوستان عاشقم رو بدونم
فقط حرف دل

[گل]

منتظرم باش علی جون.... . .

سارا شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:46 ق.ظ http://ehsan-sara.blogsky.com

سلام
خوبی؟
آپ کردم خیلی وقته از ۲۹هم دو دفعه امدم پیشت اما شرمنده نتونستم کامنت بزارم.
همه حرفاتو خوندم درسته که با ورود عراب به این سرزمین تمامی آداب و سنن گذشته فراموش شد.درسته که اعراب وقتی وارد ایران شدن فکر کردن وارد بهشتی شدن که پیامبر توصیف می کرد.اما باید این حقیقت رو بپذیریم که اعراب خیلی چیزهارو از ایرانیان آموختند.در حقیقت اعراب اسالت ایرانیان رو ازشون نگرفتن بلکه به علت جوی که بر کشور حاکم شده بود ایرانیان خودشون خواستن که همه چی رو فراموش کنن.ساسانیان درست خودشون رو نوادگان هخامنشیان می دونشتن و معرفی می کردن اما هیچ وقت نتونستن مانند هخامنشیان باشند.
در واقع این خود ما هستیم که باید ایران رو زنده نگه داریم و آداب و سنن و تمدنمون روحفظ کنیم.نباید به غرب اجازه بدیم که بر ما برتری پیدا کنه در هیچ زمینه ای.
شعار هر ایرانی باید این جمله باشه "ایرانی ایرانی باش.".
اگر ما حرفام خستت کردم شرمنده عقایدم بود که گفتم.
به ما هم دوباره سر بزن.
عاشق شاد و موفق باشی
**************************************سارا*****

به به سلام عرض کردیم سارا خانم
خوبین شما؟؟
آقاتون چطوره ؟؟
چه عجب بالاخره شما هم آپ کردین ؟
می یام پیشتون
اما نظرم در مورد نظرتون!
بعد از مدتی هم دیدم که کسی اومده و منطقی حرفامو جواب داده
خوشم اومد
من هم این عقیده رو دارم و پایبندم بهش
اما قبول کنیم ساسانیان هم هر چه بودند بالاخره ایرانی بودند درسته که ون همه عدلی که هخامنشیان داشتند رو نتونستند اجرا کنن
اما بالاخره از خون و رگ و پوست خودمون بودند
ولی اعراب چی ؟؟
مشکل من همین جاست... . . . .
اگه بخوام حرف بزنم فکر کنم یه چیز بدی توش در بیاد :دی
پس نقطه سر خط.
منتظرم باش
قربانت
فعلنااا....

دهکده رویا شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:38 ب.ظ

سلااااااااااااااااااام
ببین از من یاد بگیر تو هر پستت ۱۰۰ تا نظر میذارم اما تو چی؟ یه پست در میون میایی
اگه میشه تنبلی رو بذار کنار و زود زود آپ کن باشه؟ آفرین بچه ی خوب!!!

سلام!
خوفی تو ؟
آره جون خودم
ارواح اون شکمم!
:دی
جدیدا ریاضیاتتم مثل خودت خراب شده هاااا
برو بشمار بعد بگو
باشههههههههههه
چندبارههههههههه می یام.....
:دی
منتظر باش... . . .

سارا خانم شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام رفیق
ممنون که هستی
ان نمیشم
کم میشم
خیلی داغونم
بعدا میام پیشت
مواظب خودت باش

سلام
تو خوبی؟
چی شده باز خانم ؟؟
منتظرتماااا.... . . .
می بینمت
:(

رضا شکوهی شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 07:35 ب.ظ

سلام اقا روزبه گل من رضا هستم متعصب جاودان صدای عشق امید. امیدوارم دیگه از این به بعد بیشتر با هم اشنا بشیم.راستی مهندس چه رشته ای قبول شدی؟؟

سلام رضا جونم
تو خوبی؟
خوش که می گذره
تشکر واسه اینکه لطف کردی و اومدی
خوشحالم کردی
ما هم نا قابل مهندسی شیمی
:دی
قربونت
می بینمت
فعلنااا..

... شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:15 ب.ظ

به نام خدا

هرگز نگو...
هرگز نگو که دوست داری
اگر حقیقتا بدان اهمیت نمی دهی
درباره ی احساسات سخن نگو
اگر واقعا وجود ندارد
هرگز دستی را نگیر
وقتی قصد شکستن قلبی را داری
هرگز نگو برای همشه
وقتی می دانی جدا می شوی
هرگز به چشمانی نگاه نکن
وقتی قصد دروغ گفتن داری
هرگز سلامی نده
وقتی که می دانی خداحافظی در پیش است
به کسی نگو که تنها اوست
وقتی در ذهنت به دیگری فکر می کنی
قلبی را قفل نکن
وقتی کلیدش را نداری.........
یا حق!

باید فراموشت کنم چندیست تمرین می کنم من میتوانم!می شود! آرام تلقین میکنم حالم،نه،اصلا خوب نیست... تا بعد بهتر می شود فکری برای این دل تنهای غمگین می کنم من می پذیرم رفته ای و بر نمی گردی همین! خود را برای درک این صد بار تحسین می کنم کم کم ز یادم می روی این روزگار و رسم اوست این جمله را با تلخی اش صد بار تضمین میکنم...

نادیا ( نانا ) شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:53 ب.ظ http://darentezare-marg.blogfa.com

سلام
ممنون از اینکه مهمون نیلوفریم شدی..
پاینده باشی و موفق و عاشق..
یاعلی!!!

سلام
خوبین شما
لطف کردین تشریف آوردین
خوشحالمون کردیناااا
شما هم موفق باشین...

ندا یکشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 ق.ظ

این وب قراره کی آپ بشه؟؟؟
مناسبتی هم اگه بود تموم شد زیاد موندنش چنگی به دل نمیزنه. البته ببخشیند هااااااا
راستی تو شبا خواب نداری؟
نوشتی خبرم کن
فعلا

سلام؟؟؟؟!!!!
درست می گی اما خودت که منو می شناسی من همیشه واسه آپ کردن بهونه می خوام دیگه!
همین روزا یه بهونه دارم!!!
آپ می کنم
این قدر شور نزن
در ضمن وظیفته که خودت بیای
:دی
شبا هم خودت که می دونی من جغدم!!!
خواب نداریم
:)

امیر یکشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 08:55 ب.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

سلام اکبر ! خوبی ؟! :(
سپیمندارگان یا ولنتاین بوخوره توی سرت! شما چند نفرین ؟! زوبه تویی یا تو روزبه هستی ؟! این متنو بالاخره کی نوشت؟! تو نوشتی یا روزبه نوشت یا تلفنی با هم نوشتین ؟!!!!!

سلام صغری
خوبی خانم ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ما دو نفریم
یعنی دو نفر تو دو جسم ولی یه روحیم
:دی
مرگه امیر خودمم نمی دونم چی گفتم
می یام کنارت خانمویییی
یعنی معذرت آقااایییی
=))

گیلاس دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 10:58 ق.ظ http://monzo.blogsky.com

پس کوشی؟؟؟؟؟؟

تو خواب !

سلام دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:32 ق.ظ http://www.sahel2007.blogsky.com

جغد کثیفو دوست داشتنی !! D:

دشتت طلا !!!

میترا دوشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ق.ظ http://http://khatere1365.blogfa.com/

سلام
از اینکه به من سر زدید ممنون..
ببخشید که دیر اومدم..
نوشته هاتون جالبند .خیلی خوبه اگه همه مثله شما به آداب ورسوم ایرانیان احترام بذارن...
اگه برای مثلا متمدن شده رسوم بیگانه رو به راحتی قبول نکنیم..
منتظر آپ بعدیتون هستم..
راستی عکستون باز نشد که بگم چی نوشته.

سلام
خوش اومیدن
لطف کردین شما
دیر اومدن بهتر از هرگز نیومدنه!
حتما خوشحال میشم منتظر باشین
:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد