طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

طرح یک کویر

طرح یک کویر بهانه ای است برای نوشتن و کمی فکر کردن به روزهایمان....

نیم نگاهی به تکنولوژی

با توجه به رشد روزافزون و در برخی موارد لحظه ای دانش فناوری و تکنولوژی روزانه شاهد اختراعات تازه و گاهن بسیار نادر در این زمینه می باشیم. از گجت ها گرفته تا ماشین ها و ربات های گوناگون که هر کدام از طرف شرکت های مهم این دانش به بازار برای مخاطبان خاص خود به بازار ارایه می شود. یکی از اهداف اولیه و اصولی همه اینها راحتی انسان و کمک کردن به انسان در انجام کارها و شتاب بخشیدن به کارهای روزانه است. چه بسا بسیاری از این ابزار کمک شایانی به پیشرفت کرده باشد. 

بازار تلفن های هوشمند همیشه در ایران یکی از بازارهای پر سر و صدا و داغ بوده است. بیش از نیمی از جمعیت ایران از تلفن همراه برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می کنند و کارهای دیگر از جمله مرور اتفاقات روز و سایر. شرکت های بزرگ همواره توجه خاصی به بازار ایران داشته اند و حتا شرکت هایی که به دلایلی که از حوصله این جستار خارج است بنا به شرایط موجود تلفن های همراه شان به راحتی در بازار ایران وارد می شود و هیچ.

شاید این از شوق و اشتیاق ذهن ایرانی باشد که به چنین ابزاری می تواند به راحتی دست پیدا کند و برایش کمک دستی شود. 


هر روزه شاهد رشد روزافزون این فناوری در کشور پهناورمان هستیم و چه خوب که بتوانیم از بین این شمار مارک ها انتخابی مناسب داشته باشیم. 


شرکت کره ای سامسونگ همواره از پیشتازان این عرصه بوده است. ولی متاسفانه هیچ گاه به دیدگاه من نتوانسته گوشی ای آنچنان مانند تعریف و تمجید هایی که از آن می شود بسازد. از هر کدام از این محصولات می توان ایراد و اشکالی گرفت. شرکت آمریکایی اپل همواره گوشی هایی مقبول و مقابل انتظار مشتریان ساخته و شرکت های دیگر که در مورد آن دیدگاهی وجود ندارد.


اما چند وقت پیش محصول تازه شرکت مزبور برای سال جاری میلادی که قرار است به بازار بیاید نگاه من را به یک باره جهت دار کرد. این گوشی گلاکسی نوت هشت یکی از مدرن ترین و لوکس ترین محصول تلفن همراهی است که نگارنده در این مدت دیده است. طراحی منحصر به فرد قاب و صفحه این گوشی، تکنولوژی به روز و پر قدرت در همه جهات که متناسب با دستگاه ارایه شده است همگی این گوشی را زمره یکی از عجیب ترین محصولاتی کرده است که جهان به چشم خود دیده است. شاید شکست آغاز یک پیروزی بزرگ باشد. در همه عرصه ها، کسانی که این چنین صحبت هایی را دنبال می کنند می دانند مدل های پیشین این دستگاه شکست وحشتناکی را متحمل شده بود و شاید عرضه این گوشی جبران همه آن مکافات باشد.


برایتان پیش آمده در نگاه اول خیره و مات چیزی و یا شخصی و یا منظره ای شوید که به سختی از ذهن دور شود. این گوشی همین کار را با شما می کند.


موفق باشید.